Annons:
Etikettkostvidsärskildabehov
Läst 1409 ggr
Anterrabae
2014-03-11 16:59

Sockerfri vecka 11

Ny vecka! Ny utmaning att alias med och mota undan sockermonsrret Vi finns här för oss i ur och skur, framgång och motgång. Berätta om du behöver hjälp att stå emot, om du lyckades besegra något svårt, eller bara behöver sällskap.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
Melissa V
2014-03-11 17:07
#1

hakar på. jag slutade med socker i maten för nåt år sen. Maten smakade rätt smaklöst i början men nu klarar jag inte av för sött längre så de är ett plus. Blir till och med äcklad om de är socker i nåt tex thé eller dylik. 
Dock så har jag kvar att jobba bort resten så som godiset och sockerdrickorna som är största lasten. Så kul med lite peppning.

Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum


OlgaMaria
2014-03-12 08:52
#2

Jag är på igen! Nu har jag varit sockerfri i 3,5 vecka! Skönt!

#1 Roligt att du är med Melissa! Hoppas du kan stå emot godiset och sockerdrickorna den här veckan! :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Melissa V
2014-03-12 14:15
#3

#3 grattis :) undviker du allt socker eller bara de "synliga"? Ska klara det, än så länge har jg inte rört drickorns i kylen. Blir enklare tror jag med lite pepp här :)

Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum


OlgaMaria
2014-03-12 14:25
#4

#3 Får jag i mig socker skulle det väl vara från lite smörgåsskinka, men äter nästan bara ren hemlagad mat så det blir väldigt lite sånt. Äter lite frukt och även en tesked honung av bra kvalitet varje dag för jag vill komma åt honungens nyttiga egenskaper. Tycker det funkar bra för mig. Har inget sockersug jag inte kan kontrollera numera (men vet allt om att INTE kunna kontrollera det också, är mycket tacksam att jag mår bättre på den punkten nu). Behövs bara lite disciplin och det får jag tack vare den här gruppen.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

OlgaMaria
2014-03-15 10:49
#5

Nu har jag varit sockerfri i fyra veckor men ändå har jag haft världens sockersug idag och ett par dagar innan. Vad orättvist det är! Hur går det för er?

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Melissa V
2014-03-15 16:17
#6

lite synda idag, en semla. Men hellre en än två så får se de så. 
Känner ändå mig stolt att jag hoppade över den där smarriga vita chokladen i affären idag som bara skrek mitt namn

Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum


Annons:
OlgaMaria
2014-03-15 18:59
#7

Jag gjorde några chokladbollar som jag sötade med sötningsmedel (Ica Sötströ). Det kändes som att det stillade sötsuget ganska mycket i alla fall.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Anterrabae
2014-03-16 19:46
#8

Här har veckan varit i stort sätt ok. Haft några jobbiga känningar, som krävt socker och som kopplat bort huvudet. Annars som sagt ganska ok. Just idag, på renande fot är det lite knöligare. Men det får blir som det är jag stressar inte över det 😊.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Anterrabae
2014-03-17 22:30
#9

Hur gick det för oss? Jag klarade mig som ovan sa ganska bra, undantaget megakrachen igår i bilen! Föll på Cola och Polly :P

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

OlgaMaria
2014-03-18 08:06
#10

Jo jag tog mig igenom en sötsugen helg utan socker. Nu känns det bättre. :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Anterrabae
2014-03-18 08:32
#11

Wow! Bra jobbat!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

OlgaMaria
2014-03-18 08:35
#12

:)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[Älskamig]
2014-04-19 23:44
#13

Från att ha ätit kakor, glass och kakor en hel vecka, ska jag nu lägga det på hyllan och försöka fram till nästa helg, att vara sockerfri :) Inget socker förutom honung till kvargen på frukosten ibland, eller i müslin. Och frukten såklart.

Annons:
Anterrabae
2014-04-19 23:46
#14

De tycker jag vi startar en ny vecka på! :) *tummen upp*

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Upp till toppen
Annons: