Annons:
Etikettandraaspekterpåhälsa
Läst 2822 ggr
Anterrabae
2014-03-31 22:15

Detoxbad

Är det någon som provat? Hur gjorde ni i så fall? Vad hade ni i vattnet osv? Berätta! Jag har testat ett par dagar, med like olika saker.. Och dagens såpabad var som ett jobbigare träningspass! Jag lär ju sova gott i natt!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
ebzi
2014-04-05 20:50
#1

också nyfiken :)

OlgaMaria
2014-04-05 20:56
#2

Jag brukar såpabada då och då och hoppas att det gör nytta. :) Har du tips på fler varianter?

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Anterrabae
2014-04-05 20:57
#3

Det blir ytterligare ett såpabad ikväll :)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Honestyisdead
2014-04-06 15:26
#4

Vaz ska ett bad med såpa göra annorlunda än vanligt bubbelbad?

Anterrabae
2014-04-06 15:38
#5

Såpa är basiskt och av någon anledning drar det ut skräp genom huden. Det känns som ett träningspass, och vattnet luktar surt/smutsigt åt ammoniak efteråt. Det är så man skrubbar sig ordentligt ren efteråt :) Huden är ju ett av våra främsta utrensningsorgan. :) tillsammans med lever, njurar och lungor.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Honestyisdead
2014-04-06 15:40
#6

Intressant.  Är det grönsåpa?

Annons:
Anterrabae
2014-04-06 15:51
#7

Jag tar gul, utan färgämne i. Men för detox-effekt går grön också :) 2-3 dl till ett bad. Beroende på hur stort kar man har. Jag har ett kort bara 1,20 typ. Och tar knappt 2dl

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

ebzi
2014-04-06 18:44
#8

Sökte på detoxbad och kom till den här sidan http://wka.sarpat.com/hur-du-tar-en-detox-bad. Vad är det för skillnad på grönsåpa och epsomsalt/bakpulver som de använder? Är det bara vad en föredrar eller är det några större skillnader? :)

Anterrabae
2014-04-06 18:51
#9

De rensar på helt olika sätt! Jag brukar varva bikarbonat, epsom, såpa och vinäger :) Bikarbonat ökar cirkulation och ger lite av kolsyrebad. Epsom hjälper kroppen att föra ut det som den släppt. Jagar inte på detox. Dessa upplevs ofta som lindrande och lugnande/avslappnande när man detoxar på annat sätt. Det är ett magnesiumsalt, och magnesiumet tar man upp genom huden så man slappnar av och löser kramp. Vinäger är både lugnande och pådrivande Såpa är mycket pådrivande. Annat man kan ta är även kamomill, pepparmynta och andra örter. När salvian tagit sig och blivit stor ska jag bada med det ❤️

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

ebzi
2014-04-06 18:57
#10

#9 Okej tack! :D

Upp till toppen
Annons: