Annons:
Etikettfikarummet
Läst 1488 ggr
Anterrabae
2014-04-13 16:43

Mera Bibbelbubbel

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Söndag eftermiddag, surdegsdagen, linssoppams och lakritsens dag var det igår. Åt ni något av det? Hur mår ni och vad händer? Har ni varit ute i solen och njutit? Tagit någon fin bild? Berätta gärna och dela gärna med dig! ❤️

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
Fridaaaa
2014-04-13 16:46
#1

Här har det varit sol till och från. Ena stunden sol och varmt, andra stunden blåst, regn och rusk och sedan skiftar det igen, superkonstigt väder idag.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Anterrabae
2014-04-13 16:58
#2

Har blåser det hela tiden, men fördelen verkar vara att moln och regn har lämnat plats för blå himmel. Men blåsigt är det fortfarande. :)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Denna kommentar har tagits bort.
Fridaaaa
2014-04-13 16:59
#4

#2 Ja kommer riktiga vindpustar här ibland

Hann grilla ialla fall 😃

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Anterrabae
2014-04-13 17:07
#5

Så bra! Jag är en ynklis idag. Mår illa igen, och har ont av blåsten.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Fridaaaa
2014-04-13 17:09
#6

#5 Usch då 😕

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Anterrabae
2014-04-13 17:11
#7

Ja det är så ibland.. *morrar på skruttkroppen*

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

chilisalsa
2014-04-13 20:05
#8

Inte vart ute nåt alls…
Det var soligt på förmiddan… men bättre badväder inne än ute :-)
nu är det mulet igen. 😮

Medarbeterare på Kost

Anterrabae
2014-04-13 20:23
#9

Fick veta att om en vecka eller så förväntas det bli upp emot 18-20 grader här ❤️ Som jag längtat!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

chilisalsa
2014-04-13 21:08
#10

Dags att tvätta shortsen då ! 😂

Medarbeterare på Kost

Anterrabae
2014-04-13 21:10
#11

Jajamensan! :D

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Korpglugg
2014-04-14 13:32
#12

Måndag och jag har fått maginfluensa för första gången sedan första gången jag hade det 1990. Har inte ens haft vinterkräksjuka någonsin. Har legat och vridit mig hela dagen, men efter en stund när jag ätit kefir, vände illamåendet.

Nu har jag fortfarande 39 grader. Vad är det för sjukdom? Illamående och feber?

Jag googlade lite, och fann att kycklingmagsjuka är samma campylobacter som vanlig matförgiftning. Stämmer det? Det får mig att tro att man starkt överdriver faran med kyckling i så fall. Man brukar säga att man blir livslångt sjuk i leder och att den magsjukan blir värre än vanlig matförgiftning, men så kanske det inte är? Och får man feber av den?

Jag fick i mig rå kyckling förra veckan, slickade av fingrarna när jag gjort nuggetsmet. Tänkte mig inte för, och det är inte första gången heller, snarare tusende. Men det är ju 5 dagar sedan.

I alla fall: heja kefir.

Och typiskt mig: mår hur illa som helst, men kräks jag? Nepp. Inte ens när jag var sängliggande och inte kunde ät ap.g.a. gravillamående, kräktes jag. Är för rädd. Och den gången 1990, höll jag mig nog ett helt dygn från att kräkas, men sedan gick det inte. Kräktes, och seda var det pang bom över. Var p+ sjukhus då, och alla var sjuka i samma sak, jag kom sist, stark mot baciller som jag verkar vara. Men nu är jag ensam här om att vara sjuk.

Anterrabae
2014-04-14 14:45
#13

Men åh! Stackars dig vännen ❤️ Krys! Nu är jag inkvarterad på Sahlgrenska, inskriven undersökt och klar för idag. :) i morgon väntar terrorn :/ Lumbal Punktion..

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
Maria
2014-04-14 16:59
#14

#13 Hoppas det går bra. Du har väl gjort det tidigare?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Korpglugg
2014-04-14 20:05
#15

Kram

chilisalsa
2014-04-14 20:34
#16

Det fixar du galant bara dom sköter sig 😉
❤️

Medarbeterare på Kost

Anterrabae
2014-04-14 21:39
#17

Maria: jo visst har jag.. Så pass många att jag lärt mig stt jag är svårstucken.. De brukar efter en 3-5 försök utan att lyckas behöva kalla på narkosfolket :/ chilisalsa: jamenvisst ;) sist så petade de så förtvivlat på nerverna så jag inte kunde gå ordentligt på 2-3 veckor.. Behöver jag ens nämna spinalhuvudvärken :P Korpglugg: *kramar tillbaka* Nå väl, jag är lovad massiv dos lugnande, handhållning och en som ska va duktig. Vi kan ju hoppas att jag får nya, bra erfarenheter av det hela :S annars har det pratats smärtlindring, tens, träning och annat bra :)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Maria
2014-04-14 21:43
#18

Hoppas det går bra. Jag håller tummarna.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Anterrabae
2014-04-14 21:46
#19

Jag med ;)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Anterrabae
2014-04-14 23:00
#20

Delar rum med ett sågverk… :P

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
chilisalsa
2014-04-14 23:05
#21

Hoppas du får liiite sova iaf…
Har dom inga öronproppar eller nåt att erbjuda ?
Annars lurar och bok 😉

Medarbeterare på Kost

Anterrabae
2014-04-15 00:03
#22

Jo, fick proppar.. Ska släcka nu och se hur det blir. Brukar få migrän av att sova med lurar/propar i öronen. Men ibland kan det va värt att testa ;)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Anterrabae
2014-04-15 09:08
#23

Nu är det jobbigt… Men har sovit ok i alla fall, för att va på sjukhus.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Anterrabae
2014-04-16 17:43
#24

Hemma igen! Inte så mycket klokare, men hemma i alla fall! :)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Maria
2014-04-16 17:46
#25

Välkommen hem.

Hoppas du får bra svar på undersökningarna.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Anterrabae
2014-04-16 17:49
#26

Tack! Ja det hoppas jag med. Har en del kvar. Neurologen om 1-2 v, ett besök hos ögonläkaren, och om 3-4 v tillbaka till reuma och förhoppningsvis få svar.. Betvivlar dock på att jag får dem.. De brukar va ganska svarslösa :/ fast, det är klart! Det kan ju lika gärna gå bra ;)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Maria
2014-04-16 17:51
#27

Jag går ju på neurologen på Sahlgrenska och har bara bra erfarenheter därifrån.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Anterrabae
2014-04-16 17:54
#28

Jo mina erfarenheter från neurologen där är också bra :) hade en del med dem att göra förra våren.. Så jag är inte orolig eller så. Men jag betvivlar att de blir klokare ;) inget stämmer liksom.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Maria
2014-04-16 17:55
#29

Vad jobbigt. Hoppas de hittar gåtan.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Anterrabae
2014-04-16 17:58
#30

Ja, det skulle vara fantastiskt. Men jag tror både de och jag börjar ge upp.. Man har letat bland mina konstiga symtom i 15 år utan att hitta något ställe där det passar in :P men det sista som överger en är hoppet. Jag fick komma hem med recept på allergimedicin och primperan för illamåendet. :/ att äta tills vidare.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

DesK
2014-04-18 19:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

Ida många krya- och styrkekramar ❤️

Vår gullgosse växer och frodas. Min dotter tog några foton på honom

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Anterrabae
2014-04-18 20:17
#32

Meh! Sådär söt får man ju inte va! ;) ❤️

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Anterrabae
2014-04-19 21:39
#33

Idag har det allt varit en bra dag :) Myspromenad i solen, medelst vovvar, vänner och familj. Sen god mat på trevligt fik med utsikt. Därtill trevliga och givande samtal på kvällen ❤️

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

DesK
2014-04-19 21:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#34

Ja en mycket bra dag! 🙂

Utsikten såg ut så här

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
Anterrabae
2014-04-19 21:48
#35

Tack för upplysande komplettering! ;) ❤️

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Anterrabae
2014-04-21 21:36
#36

Idag har jag njutit av sommarvärmen. Var lite seg med ömt knä i förmiddags, men tog mig ut på långprommis med vovve och vän i lurarna. Sen fortsatte bubblat hela dan typ :) Middag hos svärföräldrarna och trevligt kvällssudd med vänner och internet efteråt. Snart läggdags! ❤️ trots Piggelin-Ida ;)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Anterrabae
2014-04-22 08:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#37

Lång väg hem?

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Upp till toppen
Annons: