Annons:
Etiketttankartipsochid-er
Läst 1082 ggr
[fabienne]
7/1/14, 1:31 PM

The 801010-diet

Hejsan! Är det någon här som läst boken The 801010-diet av Douglas Graham? Jag har  mycket att lära om kost och vill gärna höra era olika åsikter, erfarenheter och tankar om den kosthållningen och det som står i boken då man lär sig så mycket av att diskutera med andra och höra åsikter från "flera sidor".

Boken finns att läsa gratis som e-bok om man är intresserad.

Tack på förhand!

Annons:
Anterrabae
7/1/14, 11:47 PM
#1

Jag har tyvärr inte läst boken och är inte så insatt i ämnet. Jag hoppas du får svar. Det finns personer här som är kunniga på 80-10-10

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[fabienne]
8/6/14, 9:39 PM
#2

Jag puttar upp denna lite. 🙂

Mie66
8/11/14, 10:09 AM
#3

Jag själv får rysningar av ordet diet, det är lika dumt som att banta. 

Dieter fungerar sällan mer än för stunden. Nu vet jag visserligen inte vad 801010 är men som sagt, dieter fungerar sällan bra. 

Är du ute efter att gå ner x-antal kilon inför en fest eller dylikt kan det ju fungera, men kroppen mår inte så bra.
Då är det bättre att söka efter balans, få till något hållbart och som fungerar i förlängningen. För nog vet vi alla vad både kropp och själv behöver, eller hur?!

miesodlingsliv.wordpress.com
miesmat.wordpress.com
bymie.wordpress.com

[fabienne]
8/11/14, 12:51 PM
#4

Är kosthållning ett bättre ordval? Det är precis balans och hållbarhet jag är ute efter och efter att ha ätit enligt 801010 i två månader tycker jag att jag kommit in i det rätt bra. 🙂 Jag är inte ute efter att förändra vikten - syftet är bättre hälsa. Ja, jag tror faktiskt att man innerst inne vet vad kroppen mår bra av, men att hitta rätt i sorlet bland all felaktig "fakta" och andras erfarenheter och åsikter är inte lätt. Jag har testat några olika kosthållningar (vanlig, hederlig gammal husmanskost, skräp-vegetarian, "nyttig"-vegetarian, "candida-diet", paleo, LCHF) och detta är första gången som jag ärligt känner att det jag äter är sunt för kroppen.

Däremot har jag fått veta att vissa efter en tid får sämre tänder, och orsaken verkar inte vara all frukt utan en brist på K2. Jag har fått tips om att syrade grönsaker är en bra källa till K2 så jag har satt igång och börjat syra. Eventuellt kommer jag i framtiden äta ägg när våra höns börjar värpa, även om ägg inte faller inom ramen för 801010. Jag ska lyssna på kroppen och se om det är en bra idé eller inte.

Upp till toppen
Annons: