Annons:
Etiketttankartipsochid-er
Läst 849 ggr
_Fisken
9/27/14, 8:50 AM

Olivolja?

Som jag skrev i tråden "Lägga om kosten" så äter jag till middag den enkla rätten "sallad" MEN jag har ganska mycket olivolja kombinerat med salladskrydda, chiliflingor samt några stänk vitlök. Mängden olivolja är säkert tre matskedar+lite vatten och salladsmängden är två djupa tallrikar. Jag fullkomligt älskar denna enkla maträtt.
Nu till frågan. Jag har märkt att min morgonstelhet är nästan helt borta. Kan det vara oljan eller är det nåt annat? Jag har ätit salladen sedan 2 veckor tebax.

(Ingredienser Sallad.  Isbergssallad, tomater, gurka, feta eller mozarella, lök.  Har tänkt utöka med bönor för proteinets skull men vilka bönor? Har inte hunnit kolla det än)

Annons:
OlgaMaria
9/27/14, 9:02 AM
#1

Vad roligt! Det kan säkert bero på oljan, men lök i alla former har ju också nyttiga egenskaper och kanske påverkar det också.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Cristine
9/27/14, 9:08 AM
#2

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Cristine
9/27/14, 9:27 AM
#3

Eftersom lättmargarinen är ifrågasatta blandar jag smör med olivolja (21/2 dl till ett paket smör) och tillsätter vitlök, chili, ingefära och gurkmeja samt ett knippe persilja Alla örter plus oljan är infektionshämmande, bra i dessa tider med svinsjuka och dylikt..vi är aldrig sjuka. Används på smörgås och till vissa maträtter.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

_Fisken
9/27/14, 9:49 AM
#4

Tack för era kommentarer. Ska absolut testa detta Cristine. Jag är också skeptisk till den kemiska soppa som lättmargarinet verkar vara. Jag läste tråden om Olivolja. Intressant läsning. Det finns ju mer att Googla på men mer givande att läsa personliga tankar och åsikter. 
Jag kör på som jag tänkt mig. Fick tipset om tonfisk i salladen. 

Orsaken till denna vilja till att äta grönsaker beror bla på filmen om hur de gör Chicken nuggets (finmaler renset) eller färdiga köttbullar där de gråa massan är odefinierbar. Sen var jag på ett jobb i ett slakteri. Där hade de ett hål i golvet där de sopade ner "avfallet" efter slakten. Undra om det blir hundmat eller om det går till annat? Jag får avsmak faktiskt. När jag äter grönt vet jag mer vad det är jag stoppar i mig. Sen är ju en grillskiva inte helt fel ibland. Men just detta malda är jag mycket tveksam till.

Cristine
9/27/14, 10:02 AM
#5

Jag har levt i 30 år i utländska länder och bara ätit sådant som fanns på plats och skördades, fiskades ,plockades och slaktades för dagen samt köpt min medicin på torget(..(örter) inga supermarkets.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Upp till toppen
Annons: