Annons:
Etikettrådochrön
Läst 1086 ggr
fridarebecka
2014-11-08 20:31

Detoxa, funkar det? Vad tycker ni?

Började detoxa för några dagar sen med ett kosttillskott från Ortis som ska blandas ut med 1,5 liter vatten per dag. Försöker äta bättre än vanligt men håller mig inte ifrån rött kött/insjöfisk, mjölkprodukter osv. Avstår dock helt från koffein, nikotin och alkohol, och socker och tillsatser så gott det går.  Någon som testat att detoxa?

Hur mådde ni under tiden?
Hur mådde ni efteråt? Gjorde det någon skillnad?
Var det värt det?

Jag vet inte riktigt vad jag ska förvänta mig eftersom jag aldrig testat detta förut? Nu efter tre dagar känner jag mig helt slut i kroppen, men jag har hört att det är vanligt i början?

Är lite nyfiken på att höra vad ni i allmänhet tycker om att detoxa? 🙂

Annons:
Anterrabae
2014-11-14 10:20
#1

Jag detoxar då och då. Både med fasta, tillskott och bad mm. Generellt är att de tre-fyra första dagarna mår man ganska dåligt. Givetvis beror det lite på hur hårt man går ut, men man brukar känna av det. Vanligt är trötthet, migrän, en tung känsla i kroppen, förgiftningskänslor, illamående osv. Jag tycker att det ger mycket, jag får mer energi och en lättare känsla i kroppen efteråt. Piggare i hjärnan osv. Hur gick det för dig?

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

fridarebecka
2014-11-14 12:34
#2

Har hållit på i en vecka nu, första 2-3 dagarna kände jag mig helt slutkörd,  hade ont i huvudet och mådde illa. Blev tvungen att dricka en kopp kaffe dag 2 för att kunna hålla mig vaken på skolan.
Efter det fick jag massa energi MEN också ett extremt sötsug. Nu känner jag mig som vanligt, ev att jag kanske har lite mer energi 🙂

Anterrabae
2014-11-18 19:48
#3

Ja den där detox-huvudvärken är inte att leka med… Fortsätter du?

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

fridarebecka
2014-11-18 19:52
#4

Jag har fortsatt, har dock slarvat i helgen med både kaffe och choklad.
Har fått mycket energi och orkat träna mycket den senaste veckan, men har samtidigt blivit väldigt trött och behöver sova mer. Men misstänker att tröttheten har mer med träningen att göra än detoxen 🙂

Upp till toppen
Annons: