Annons:
Etikettandraaspekterpåhälsa
Läst 2629 ggr
[luneri]
1/13/15, 9:15 AM

Hungrig hela tiden

Hej!

Det senaste veckan har jag upplevt extremt mycket hunger. Jag äter som vanligt, men ändå ganska kort efter måltiderna blir jag väldigt hungrig och det är precis den känslan som att jag inte ätit på väldigt lång tid fastän jag ganska nyligen åt. Ibland känner jag mig inte riktigt helt mätt efter en måltid heller och hungern blir då också bara mer intensiv.

Jag vill inte öka mina portioner heller eftersom jag i ca 1-2 månader åt mycket godis och sådant och vill gå ner det jag gått upp  i vikt (gått upp kanska 2-3 kg skulle jag gissa). Så som jag äter nu är mina vanliga portioner och som jag  normalt borde bli mätt på. 

Vad är fel egentligen? :/ 

Jag har också p-stav sedan två år tillbaka. Det senaste halvåret har jag fått blödningar som jag nu får varannan vecka. Förmodligen är det staven som orsakar det eftersom jag nyligen tagit cellprov och klamydia-test. Jag funderar om p-staven har gjort sitt, och kanske dags att byta ut. Kanske är det den som orsakar min extrema hunger? 

Blir jättetacksam för svar! :) 

Den här hungern är inte rolig att dras med….

Annons:
tlover
1/13/15, 9:19 AM
#1

Testa yoga el meditation. Det kan funka då det hjälper till att känna kroppen.

Annars är det enda jag kan komma på träning, gärna lång och ansträngande (hård träning minskar aptiten på sätt och vis).

Jag hade själv problem med extrem hunger då jag var yngre (sena tonåren) men det blev bättre efter träning och mycket bättre efter att jag började träna yoga och meditation.

l'm back

nickiee
1/13/15, 9:22 AM
#2

p-stavar ska bytas ut efter ett tag dom verkar bara en viss tid .så kolla det med

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

[luneri]
1/13/15, 10:22 AM
#3

Jag tränar knappt längre så jag ska ta upp träningen igen.  Hoppas det fungerar! 

Okej, jag ska höra av mig till gynekologen om det. 3 år ska den räcka, men man vet ju aldrig riktigt heller om det kan variera för varje person.

LoAEmma
1/17/15, 3:42 PM
#4

Jag tycker det låter som magkatarr, det känns som en stark (obehaglig) hunger…

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Sisselie
1/17/15, 4:21 PM
#5

Äter du ingefära? Så där blir det för mig om jag äter ingefära. Det stimulerar aptiten kraftigt.

Jag förstår inte tipset om träning - träning brukar ju stimulera aptiten, så att man blir mer hungrig…

tlover
1/17/15, 7:47 PM
#6

#5 Det beror på vilken slags träning, ansträngande långvarig träning minskar aptiten (kanske inte för alla men de flesta ska få minskad aptit av det). Många idrottare på högre nivå måste rent utav tvinga i sig maten.

Sen leder u träning till bättre kroppskännedom vilket gör så att du vet om du tex är hungrig eller bara sugen.

l'm back

Annons:
[Outlawly]
1/19/15, 6:10 PM
#7

Jag trånar rätt mycket och jag blir jättehungrig fort efter måltider. Men som jag fram till att mera fett mättar. Så ha rikligt med olja på salladen typ oliv. Käka en sked kokosolja. Eller ta en avokado till maten :) nötter på salladen. sånt hjälper mig iaf

[luneri]
1/20/15, 1:10 PM
#8

jag brukar dricka ingefärs te och ibland i vatten. Hade ingen aning om att det stimulerade aptiten :O 

Hmm, hoppas inte på magkatarr bara…  :/

LoAEmma
1/20/15, 1:16 PM
#9

Testa att ta en novalucol när du känner så och se om det blir bättre. Finns även det lite starkare medlet Omeprazol.

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[luneri]
2/11/15, 10:16 AM
#10

är den receptfri?

[luneri]
2/11/15, 10:17 AM
#11

friggs har ett te som ska dämpa sötsug som heter sockerbalans. Jag har det, men kan inte avgöra om det fungerar eller ej, men tips till er andra :) Den innehåller bla krom som ska dämpa sötsug.

LoAEmma
2/11/15, 4:25 PM
#12

10# Japp!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Anterrabae
2/19/15, 4:11 PM
#13

Jag blir sjukt godis/sötsugen om jag äter för lite levande mat. Då får jag öka frukt och grönsker, nötter, frön och kallpressade oljor. Det brukar göra att jag blir mer nöjd.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
Zadeira
2/20/15, 12:54 PM
#14

Jag har märkt att jag blir precis likadan innan en riktig förkylning bryter ut. Det är som att kroppen vet om vad som kommer och vill lagra på sig för att kunna bekämpa sjukdomen. Kanske är det så för dig? Känner du att du är på väg att bli sjuk på något vis?

Ikajo
2/20/15, 10:20 PM
#15

Omeprazol ska bara ätas 14 dagar i sträck, därefter ska man prata med läkare.

Skulle inte förvåna mig om det är hormoner som spökar. Särskilt hormoner som testosteron och östrogen kan orsaka hungerskänslor. Jag har på grund av ett syndrom ett påslag av testosteron, så om jag inte tar p-piller blir jag hungrig väldigt ofta. Hinner typ inte äta innan jag blir hungrig igen…

Annars det klassiska knepet, drick mera. Om du dricker någon liter per dag så kommer du nog känna skillnad.

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

Upp till toppen
Annons: