Annons:
Etikettkostvidsärskildabehov
Läst 1252 ggr
Cochon
2/16/15, 10:21 AM

Jag bara krymper...

Hej hej, idag såg jag mig själv i spegeln och man kunde se mina höftben i spegeln utan problem. Det har man inte kunnat innan… Jag blir bara mindre och mindre känns det som, väger 54-55 kg och är 173 cm lång. Har alltid legat stadigt på 58,5 kg sedan jag var 12-13 år, men sedan ett år tillbaka har vikten helt plötsligt börjat leka berg och dalbana, gick upp till 62 kg. Men efter någon månad gick jag ner till min vanliga vikt. Men sedan har det bara sjunkit. Har varit nere på 52 kg till och med…. Är 19 år nu. Jag fattar inte varför jag bara blir mindre, försöker ju inte precis gå ner. Tycker snarare att jag börjar bli på tok för liten. Har ett par gamla byxor som är tre år gamla och man kan ju få ner två nävar när man har dem på sig…. Någon som vet hur man ska göra? //:Nanna

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Annons:
[TanatosNyx]
2/16/15, 10:37 AM
#1

Har du gjort någon livsstilsförändring? någon ny medicin? råkat börja ta lite mindre portioner eller hoppar något mellanmål eller så?

Steg nummer ett är väl att lägga in lite extra mat över dagen, något energirikt. Kanske några nävar nötter, en till macka till frukosten eller vad som nu passar just dig.

Zadeira
2/16/15, 10:49 AM
#2

Har du kollat upp hos läkare om du har något problem med sköldkörteln?

Min pojkvän fick sköldkörtelproblem som yngre och då rasade han i vikt trots att han åt som vanligt. När han började medicinera mot sköldkörtelproblem stabiliserades även viktproblemen.

Cochon
2/16/15, 10:57 AM
#3

#1 Bra fråga, hmm… Allt började när jag började gymnasiet, då gick jag upp till 62. Sen samma år, till vintern satte jag in en p-stav. Sen nästa jul, ett år efter p-staven, gick jag ner till 52 kg. Under julen liksom, då äter man ju som mest… sen gick jag upp något kilo igen efter någon månad. Denna julen gick jag också ner, två år efter p-staven, men bara till typ 53-54 denna gången, så inte så illa. Det är allt. Men mina portioner har varit större än genomsnittet fram tills ett år tillbaka, då minskade dem till en normal portion, men ändå inte en liten portion. Men ja, ska försöka att lägga in lite dom mellanmål kring halv tre. Då brukar magen kurra lite. ^^

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Cochon
2/16/15, 11:00 AM
#4

#2 Nej, det här jag faktiskt inte, får se om man får tid att ringa till vårdcentralen och kolla upp detta! :-)

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

[TanatosNyx]
2/16/15, 11:02 AM
#5

När min sköldkörtel brakade så tappade jag ett kilo om dagen, det var inte bara lite svaj 🙂

Cochon
2/16/15, 11:12 AM
#6

#5 Så det kan inte vara sköldkörteln? :-S :-)

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Annons:
[TanatosNyx]
2/16/15, 11:18 AM
#7

Kan kan det väl, men jag skulle inte börja leta i den änden efter felet om man så säger. :) Jag har ändå bara en liten sköldkörtelrubbning, äter lägsta dosen levaxin. Vanligare är att man går upp och får svårt att tappa i vikt än tvärtom.

Du har inga andra symptom? för sköldkörteln ger en rad besvär nämligen, man mår riktigt risigt. Det är inget man bara snavar över i farten och upptäcker. 😃

[rumelle]
2/19/15, 11:31 AM
#8

Tycker att det låter som en bra idé att kolla upp det med vårdcentralen. De kan iaf börja med att ta lite blodprover för att se hurdana värden du har på olika ämnen och sånt. Så får man gå vidare därifrån utefter vad man hittar eller inte hittar.

Cochon
2/19/15, 10:05 PM
#9

#7 Nej, inga andra symptom. Eller ja, är för annat trött emellan åt, men tror inte Edet beror på det. Så kanske inte det är det… :-S #8 Ok, får göra det. :-)

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Upp till toppen
Annons: