Annons:
Etikettandraaspekterpåhälsa
Läst 989 ggr
xxmammaxx
3/13/15, 10:55 AM

Äta bra och nyttigt? (HJÄLP)

Jag fick barn för snart 5 månader sedan. jag springer på gym 5 dagar i veckan och försöker verkligen tänka på vad jag äter.. Jag väger nu 70 men vill järna gå ner några kilo.. Jag e lite fladrig i skinnet elle va man ska säga samt att jag har ganska mycket fett haha.. Vill lixom bli lite fastare i kroppen så ja slipper skämmas till sommaren.. Vad är det bästa man kan äta igentligen? Äter kvarg å mysli på morgonen d smakar verkligen skit! Sen äter ja mycket grönsaker och kyckling typ.. Försöker undervika allt va sås heter haha

Skulle verkligen behöva lite nyttiga mat tipps som inte är allt för avancerade då ja inte har tid att så länge i köket.

Annons:
Anterrabae
3/13/15, 11:02 AM
#1

Jag skulle först och främst säga att du ska fe dig tid. Det tar ett år för kroppen att hämta sig efter graviditet och förlossning. Ammar du? Du behöver äta fett, näringstätt. Kött, fisk, fågel osv. Grönsaker frukt så mycket levande som möjligt. Ägg och mejeriprodukter är också bra. Om du ska hålla in på något så är det socker, stärkelse. Men eftersom du tränar massor och ev försörjer både dig och bebis med mat så behöver du energi. Och det är fett och kolhydrater. Äter du för lite, kommer kroppen hålla hårt i de reserver du har.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

xxmammaxx
3/13/15, 11:06 AM
#2

Jag ammar inte längre. Men tack så mycket :)

Anterrabae
3/13/15, 11:12 AM
#3

Ok, du ska alltså bara nära dig :) Håll in på kolhydrater av det snabba slaget. Var inte rädd för fetter, men håll dig till "riktiga" grejer, som smör, kokosfett.. Undvik socker stärkelse, margarin, och light. Då bör du komma en bra bit på vägen. Man behöver inte vräka på feta grejer, men man ska inte vara rädd för det. Vår hjärna består till 75% av fett :)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Upp till toppen
Annons: