Annons:
Etiketttankartipsochid-er
Läst 1060 ggr
nawalmousa
4/1/15, 3:16 PM

Kost och hälsa?

Hejsan, 

Det är så att jag har ett arbete om kost och då undrar jag om sociala aspekter har någon med kosten att göra att det kan påverka ens kost eller något liknande?

Tacksam för svar :)

Annons:
Scorpio97
4/1/15, 4:37 PM
#1

Ja, det är väl klart det kan? Om man lagar mat tillsammans i familjen kanske det blir roligare, så då lagar man oftare mat/hälsosammare mat. Medan om man bor ensam kanske man bara värmer lite pasta, för man tycker det är tråkigt att laga/äta själv.

Du kommer säkert på fler liknande grejer om du tänker efter (:


//Jessie

OlgaMaria
4/1/15, 4:45 PM
#2

Och om man bort själv kanske man äter så som man vill, men om man är i en familj så kanske man anpassar sig efter de andra , och lockas att äta fredagsmys osv fast man inte skulle ha gjort det om man var själv.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

nawalmousa
4/1/15, 6:16 PM
#3

Åhh tack så mycket, ny fick jag superbra idéer 😃

Anterrabae
4/2/15, 5:23 PM
#4

Sen kanske hagar på kompisgänget, om de kör en diet/detox/hälso-drive eller något. Det är oftast lättare om man inte gör förändringar ensam, utan att man har någon eller några som kan peppa en. En annan aspekt på kost, hälsa och det sociala, är fenomenet att man söker sig till communitys (tex intressegrupper på Facebook, kolhydrater.ifokus, vegan.ifokus osv) där man vill dela erfarenheter, få tips och idéer och att inte känna sig ensam i de val man gör.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Upp till toppen
Annons: