Annons:
Etiketttankartipsochid-er
Läst 988 ggr
[tk1971]
2015-05-28 18:02

Vad tycker ni om spirulina?

Jag har läst en massa gott om spirulina. Det låter ju jättebra, koncentrerad näring och ett antal påstådda hälsofördelar. Men å andra sidan uppmanas man att börja försiktigt och känna efter hur man mår.

Vad tycker ni om det? Jag köpte en liten påse spirulinapulver. Började med ett kryddmått i en smoothie, ökade till en tesked två gånger om dagen. Jag har inte märkt några otrevligheter än. Inget positivt heller. Fast jag har ju inte tagit det så länge…

Läste nånstans om att det eventuellt kan påverka levervärdena, och det låter ju inte bra.

Annons:
Theleonora
2015-05-28 18:20
#1

Vad blandar du det med? Jag "råkade" blanda med en proteinshake med chokladsmak och sen dess har jag varit avig till spirulina. gav det ändå en chans och blandade med färskpressad juice men det blev inte gott det heller..


[tk1971]
2015-05-28 18:21
#2

#1: Jag har det i en havremjölkssmoothie med banan och olika bär. Jag tycker inte smaken är så farlig.

Lina Strindlund
2015-05-28 18:44
#3

jag provade några ggr under knågra veckor då en kompis gjorde smoothies, det var gott. jag blev alldeles varm, nästan febrig av det, men det uppfattde jag som positivt, att det gav effekt. :) dock har jag inte använt det på ett tag nu.


Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

[tk1971]
2015-05-29 09:35
#4

Hm… bara ett par som använt spirulina? 🤔

Anterrabae
2015-05-31 12:27
#5

Jag har inte använt spirulina så jättemycket, men gått på chlorella länge och väl. Det är också en sötvattensalg. Har även gått på handlager. Det som gör att man ska vara försiktig med alger när man startar är att de är kraftigt utrensande och renande. De binder bla tungmetaller. Har man mycket skräp i kroppen kan man få stora Herx-problem, dvs återförgiftning. Man vill inte släppa lös mer skräp i kroppen än att kroppen orkar föra ut det. Det är jättebra att du inte reagerat så TS! :) Annars är ju alger som ni vet otroligt rika på näring som vitaminer mineraler och spårämnen, men även rik på protein. Det är ett fantastiskt tillskott.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

starhawk
2015-06-01 08:09
#6

Jag har köpt drickfärdig spirulina från det där Livets Ord stället, Brämhults tror jag det heter, tyckte det smakade riktigt bra!

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Annons:
[tk1971]
2015-06-01 10:08
#7

Nu har jag beställt en lite större påse på nätet, jag tror faktiskt jag ska fortsätta med detta ett tag åtminstone. Jag tror det kan vara bra för kroppen.

redheadgeorgeous
2015-06-01 11:21
#8

Jag har funderat på att prova detta, men är lite osäker.

Hannah

http://bokstavsmama.blogspot.com/

Upp till toppen
Annons: