Annons:
Etiketttankartipsochid-er
Läst 1376 ggr
Coralines Ghost
2015-09-24 14:01

Hälsomedvetenheten i New York?

Jag fick inte till rubriken riktigt.Jo, i alla fall, detta är min fråga:

Jag slutade snusa för ett par månader sedan och har tyvärr och givetvis gått upp ett par kilo i vikt. Jag försöker motverka detta med kost, men jag märker att det är svårare att få vågen att gå neråt än det var tidigare. Viss framgång har jag fått genom att minska på socker, vetemjölsprodukter och ris och stället ersätta med grönsaker. 

Problemet är att just nu när jag är i den här fasen då jag aktivt kämpar för att få koll på vikten så ska vi resa bort till New York, och jag tänkte höra om någon av er har erfarenhet av NY och hur pass möjligt det är att göra mer hälsosamma val när man är på restauranger. Jag tänker mig att NY är hälsotrendigt och så, men hur är det om man jämför med Sverige exempelvis?

Annons:
Coralines Ghost
2015-10-14 18:43
#1

Ja, som uppdatering så blev det matmässigt inte så bra. Man åt ute hela tiden och de jag reste med var "njutningsmänniskor" med fäbless för mat, så det blev inget med någon nyttig mat där. Så man gick upp ännu mer i vikt.

Bläcket
2015-10-15 11:15
#2

Hoppas det går bättre för dig nu när du är hemma igen.

Christina48
2015-10-26 04:53
#3

New York ligger ca 20 år före oss. Där finns fantastiska valmöjligheter men billigt är det inte. Att äta middag ute är väl ok om man håller igen resten av dygnet. Ha en bra resa!

Upp till toppen
Annons: