Annons:
Etikettkostvidsärskildabehov
Läst 989 ggr
Zadeira
2/6/16, 4:29 PM

Tips på kalla luncher?

Nu under 8 veckor framöver kommer jag att behöva planera för att äta kalla luncher som funkar som utflyktsmat eftersom det ska ätas ute i naturen. Det ska gärna vara matiga rätter, ej mackor eller soppor. Har ni några tips?

Har hittills planerat lite pajer, laxröra, bulgursallad.. Vad kan man mer göra?

Annons:
[zinnia578]
2/6/16, 4:31 PM
#1

Pastasallad är både matigt, jättegott och lätt att göra på diverse rester.

Zadeira
2/6/16, 4:34 PM
#2

Äter inte pasta, därför skrev jag bulgursallad 😉

VildaVittra
2/6/16, 4:35 PM
#3

Piroger funkar som kalla och kladdar inte som annan mat. Potatissallad är annars en bra rätt som kan serveras med kallskuret.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Anterrabae
2/6/16, 4:36 PM
#4

Matiga sallader med ägg, tonfisk och bönor. Variera bulgur med baljväxter så har du massa varianter.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Zadeira
2/6/16, 4:40 PM
#5

#3 Åh piroger tänkte jag inte alls på, det som är så gott!

#Ägg och tonfisk var en bra ide! Kan man ju göra på många olika sätt.  Bönor vågar jag inte utan närhet till toalett eftersom min mage burkar slå bakut ganska så direkt av nån anledning.

tlover
2/6/16, 11:43 PM
#6

När vi ska äta ouppvärmd mat så blir det sushi (ovo-veg) för oss, eventuellt bento om vi ätit mycket sushi på senaste tiden.

En matig potatissallad (vi brukar göra med bönor men ägg funkar också el tex ost) är också god på utflykt.

l'm back

Annons:
Christina48
2/7/16, 7:26 AM
#7

Wraps med fyllning.

Annielle
2/7/16, 8:42 PM
#8

Quinoasallad med fetaost, olivolja, rödlök, bladspenat,tomat  med flera grönsaker…

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Zadeira
2/7/16, 9:11 PM
#9

Tack för alla era bra tips! 😃

Upp till toppen
Annons: