Annons:
Etiketttankartipsochid-er
Läst 1130 ggr
VildaVittra
2016-03-17 16:56

Är din mat vacker?

Att lägga upp mat vackert kan även göra en tråkig maträtt god. Jag kommer ihåg ett tillfälle för massa år sedan när en kompis och jag skulle göra sallad. Kompisen sprang till affären för hon ville ha dressing på sin. Under tiden stod jag och hackade samt skar, så när hon kom tillbaka möttes hon av en blommande tallrik i regnbågens alla färger, varpå hon sa att nu behövdes det inte någon dressing längre.

Tar du dig tiden att lägga upp maten vackert?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
TjockaBerta
2016-03-17 17:01
#1

Min ena dotter är en mästare. När vi bott på hotell avundas alla just hennes frukosttallrik trots att vi haft samma val.

>>>Malum domesticum<<<

Scorpio97
2016-03-17 17:07
#2

Ja, oftast. Gör jag mat åt någon annan så gör jag det alltid. När det bara är jag som ska äta lägger jag upp fint i mån av tid, ibland blir det fel i planeringen och då äter jag hellre fulare men varm mat än snygg mat som hinner bli kall innan jag får äta.


//Jessie

tlover
2016-03-17 18:05
#3

Ibland ibland inte. Jag försöker iallafall få mycket färg på tallriken.

Sen så pyntar jag alltid sushi lite extra.

l'm back

Anterrabae
2016-03-17 23:11
#4

Jag har kommit påsatt jag inte tycker mat som ser tråkig eller rent osmaklig ut som god, även om det eg inte är fel på smaken. Men är ofta för lat hemma till vardags för att göra en större ansträngning.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

JazzBass
2016-03-17 23:38
#5

Jag bryr mig inte smakmässigt om maten är snygg eller inte, ibland kan ful mat faktiskt vara löjligt god. Men det är ändå alltid mer tilltalande med mat som ser färgrann och aptitlig ut, så jag brukar alltid sträva mot att det ska finnas en handfull olika färger på tallriken. Försöker också undvika att översteka grönsaker eller hälla olja i salladen för tidigt. Då både ser det bättre ut och smakar bättre. Gurkmeja (och vissa andra kryddor) använder jag också ibland för att färglägga maten med. Det ser godare ut och så är ju gurkmeja och många andra kryddor väldigt hälsosamma också. 🙂

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

[WickedAlly]
2016-03-22 16:22
#6

Jag dekorerar inte och sådär men jag försöker att lägga upp maten så att det ser någorlunda prydligt ut i alla fall. Inte massa slafs och såsfläckar t ex.

Sedan har jag någon märklig grej under tiden jag äter, jag måste liksom skrapa ihop maten hela tiden så att det ser städat ut, haha.

Annons:
Scorpio97
2016-03-22 16:36
#7

Sen gillar inte jag att olika sorters mat nuddar varandra, så maten ligger ju alltid prydligt på mina tallrikar. Jag slänger aldrig upp maten bara alltså, men har jag tid så lägger jag som sagt mer tid på att verkligen få det vackert.


//Jessie

oddahviing
2016-03-26 14:25
#8

Jag tycker det är vackert och godast när man slabbar ihop allt till en enda röra :D Fast så äter jag mycket sallader och frukt så det ser ju fint och färgglatt ut hur som!

'-Headlights on the highway-'

Upp till toppen
Annons: