Annons:
Etiketttankartipsochid-er
Läst 1012 ggr
Anterrabae
2016-03-24 18:53

Ägg i Påsk

Äter ni mer ägg för att det är Påsk?

Tänker ni på hur hönsen har det när ni köper ägg?

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
[fin_kanin]
2016-03-24 18:56
#1

Ja några fler, äter inte ägg särskilt mycket annars. Vi köper nästan alltid ekologiska:)

[rumelle]
2016-03-24 18:57
#2

Jag äter inte ägg.

Scorpio97
2016-03-24 19:00
#3

Min ägg-konsumtion varierar ganska mycket annars också, periodvis äter jag väldigt mycket ägg och ibland inga alls. Men jag tror inte jag äter fler ägg under påsk.

Vi köper 99% av alla ägg från en lokal bonde, dom få gånger vi köper i butik så blir det ekologiska. Jag tänker absolut på hur hönsen haft det, precis som jag gör med övriga djur. Sen är det väl inte alltid jag väljer det bästa alternativen, av olika anledningar. Men har jag möjlighet att välja produkter från djur som mått bättre, så väljer jag dom.


//Jessie

Anterrabae
2016-03-24 19:07
#4

Jag håller med, hur hönsen har det är en viktig faktor. Därför vill jag gärna köpa äggen från en bonde direkt, eftersom jag gärna vill se hur hönsen har det. Jag mår verkligen dåligt av djurplågeri, och konventionell äggproduktion är en riktigt otäck historia.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

TjockaBerta
2016-03-24 19:17
#5

Jag äter alltid mycket ägg men det blir några till under påsken. Jag är inte så noga med vilka ägg vi köper

>>>Malum domesticum<<<

jiim
2016-03-25 17:47
#6

Precis som #5 så äter jag redan en del ägg. Kanske några extra knäcker jag i mig under påsk :)

Är inte noga med var de kommer ifrån. Ägg ska inte kosta mer än 1kr/st och betalar INTE det tredubbla för ekologiska eller frigående utomhus. Orimligt i mina ögon…

Hade det varit samma pris så hade jag valt ekologiska.

Annons:
Upp till toppen
Annons: