Annons:
Etiketttankartipsochid-er
Läst 1220 ggr
DesK
11/8/16, 7:02 AM

Mat som ger god kroppsdoft

Igår inleddes doftfria veckan. Det är astma- och allergiförbundet som uppmärksammar att det idag finns många bra doftfria alternativ för städ, tvätt och smink. 

På Land.se finns några tips på vad vi kan äta för att få en bättre kroppsdoft.

http://land.se/halsa/maten-som-far-dig-att-lukta-gott-9-frascha-tips/

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
vendelay
11/8/16, 11:52 AM
#1

Jag som tycker att vitlök luktar gott 😃 Har aldrig haft problem med det, vi äter extremt mycket vitlök här hemma 😃

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annielle
11/10/16, 11:08 PM
#2

Jag har aldrig haft problem med dålig lukt eller att lukta något särskilt alls (jag har bättre luktsinne än de flesta dessutom) vad jag än har ätit och använder vare sig deo eller några parfymerade kroppsprodukter.

Vitlök äter jag nästan varje dag.

Kött har jag förvisso ätit väldigt lite av i mitt liv….

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Scorpio97
11/11/16, 11:11 AM
#3

Äter ganska mycket av både vitlök och kött, men har inte märkt att jag får sämre kroppslukt av det. Men jag äter  mycket bladgrönsaker, citrus och kryddor/örtkryddor också, så det kanske väger över och gör att vitlöken/köttet inte påverkar så mycket. 

Vanlig, rå lök har jag däremot känt av några gånger, att jag verkligen stinker lök efter att ha ätit det (men då har det varit stor mängd). Så det brukar jag ha i åtanke innan jag äter det, och vill jag äta en större mängd duschar jag någon timme senare för att vara säker på att inte lukta.


//Jessie

Upp till toppen
Annons: