Annons:
Etikettkostvidsärskildabehov
Läst 1358 ggr
VildaVittra
2016-12-17 00:51

Åt bara potatis – i ett helt år

Hmm, nja, jag tror nog inte jag skulle fixa det. 🤪 Även om jag äter nästan bara potatis till en del måltider, men med en klick gräddfil och klippt gräslök. 

http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/204962

Vill du prova på potatisdieten?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
Scorpio97
2016-12-17 01:07
#1

Jag skulle inte vilja äta potatis varje dag ens om jag fick äta annat också, tycker inte det är så gott. Jag kan uppskatta färskpotatis på midsommar samt råstekt potatis någon enstaka gång om året, men det räcker gott och väl åt mig. Skulle hellre vara utan potatis resten av livet än att äta det i ett helt år.

Så jag tackar nog nej till den dieten, haha


//Jessie

vendelay
2016-12-17 07:50
#2

Jag skulle nog pinsamt lätt kunna klara mig ett helt år på bara potatis men jag skulle nog tacka nej för jag tror inte att jag skulle få i mig allt jag behöver för att må bra 😛

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

amandatherese
2016-12-17 09:05
#3

Enbart potatis tackar jag nej till, skulle man få äta annat till så hade jag antagligen sagt ja :)

Katniss
2016-12-17 09:12
#4

Det känns som att det borde vara ganska dåligt för kroppen… man får ju inte i sig allt man behöver på bara potatis..

R.I.P. Anton 💔

tlover
2016-12-19 13:25
#5

Jag älskar potatis men inte så mycket, liks så tror jag inte att min kropp mår så bra av helvegetarisk kost (sen jag blev blandkostare igen så har vissa saker förbättrats så jag tror att jag har lite svårt att ta upp vissa ämnen)

l'm back

Annielle
2016-12-19 15:30
#6

Aldrig i livet att jag bara skulle äta potatis i ett helt år om det fanns andra alternativ. Så vida inte en läkare av någon konstig anledning och med en väldigt trovärdig förklaring skulle ordinera mig det för att jag skulle må så mycket bättre, bli frisk från en allvarlig sjukdom eller liknande.

Men jag har väldigt svårt att tro att jag skulle kunna må bra av en sådan extremt ensidig diet  eller att det skulle vara bra för någon.

Jag har för övrigt ständig ångest över att jag inte äter tillräckligt varierat och får i mig alla viktiga näringsämnen som vitaminer och mineraler i nu läget….

Det framgår inte om han åt några kostillskott eller mediciner under tiden, men han måste nog ha ätit någon form av vitamin/mineraltillskott för att inte bli sjuk…

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Annons:
Annielle
2016-12-19 15:48
#7

Finns mer information om hur han åt här:http://www.spudfit.com/f-a-q

Han smaksatte potatisen med lite sås/örter bland annat och  åt flera sorters potatisar, bland annat sötpotatis som innehåller lite annat än vanlig potatis dessutom.

Enda kosttillskottet han tog var visst  B12-vitamin.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Upp till toppen
Annons: