Annons:
Etiketttankartipsochid-er
Läst 825 ggr
Jungfru82
2017-01-12 21:10

Gryta

Snälla ge mig förslag till goda grytor gärna med kött eller kyckling

Annons:
[AnimeV4]
2017-01-12 21:18
#1

Jag älskar grytor! Jag brukar köra gul lök, potatis, ärter/haricot verts, morötter och så varierar jag köttfärs och kyckling. Annars om man är lite lat kan man ha potatis, falukorv och 1-2 påsar herrgårdsgrönsaker och/eller sommargrönsaker ifrån frysdisken. Tillsätter alltid grönsaksbuljong och kött- eller kycklingbuljong. Annars kanske japansk curry kan vara något? Den gör jag med skinkschnitzel, selleri, morot och gul lök och äter med ris🙂

DesK
2017-01-12 21:27
#2

Detta är en fråga som egentligen passar allra bäst på Matlust 😉 Härom dagen gjorde jag en riktigt god gryta med kycklingfilé, broccoli, lök, buljong, burktomat, chili, sumak och salt, till hade vi bulghur. En favorit här hemma är legendariska Hirams porterstek, som också kan göras med grytbitar av nöt 😊

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

VildaVittra
2017-01-12 22:02
#3

Något jag tycker är gott är indisk smörkyckling, men med 100 gram smör i såsen, så kanske man inte ska kalla den nyttig och passa in här på kost. 😃 Traditionellt gjord med tandoorikyckling, men det går lika bra med grillad kyckling, quornfiléer eller kokta linser.

Makkhani murgi

Blanda 2 msk tomatpuré med 2 dl vatten, 2,5 cm färsk, riven ingefära,3 dl grädde, 1 tsk garam masala, 3/4 tsk salt, 1/4 tsk socker, 1/4 tsk kajennpeppar, 1 msk färsk hackad koriander, 4 tsk pressad citron, 1 tsk mald spiskummin. 

Smält 100 g smör i en panna, tillsätt blandningen och låt sjuda under omrörning. Blanda i kyckling,linser eller quorn och låt det bli varmt. 

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Upp till toppen
Annons: