Annons:
Etiketttankartipsochid-er
Läst 574 ggr
Anonym.ifokus
2017-01-15 19:45

Tappar aptit - varmt

Vet inte om det passar men har alltid undrat den här. Föddes i Asien flyttade till Sverige när jag var 8 - 9 Varje gång vi åker tillbaka tappar vi aptit. Vi antar att värme påverkar aptit… Men finns det "förklaring" till varför? Är bara nyfiken :)

Annons:
DesK
2017-01-15 20:48
#1

Värme kan mycket väl spela in, men i så fall undrar jag hur alla människor, som lever i varmt klimat överlever 🤔 Gissar att det är helt andra saker som gör att du tappar aptiten i Asien.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Anonym.ifokus
2017-01-15 22:31
#2

#1 Haha ja, men när jag bodde där kände jag inte att jag tappar aptit. Inte heller mina föräldrar som har bott där i 40 år ungefär. Men är det för att jag är van med kylan i Sverige så när jag åker tillbaka så hinner inte kroppen anpassa sig? Eftersom det sker för snabbt??

VildaVittra
2017-01-16 18:33
#3

#1 Fast behöver dom äta lika ofta och mycket som vi gör? När jag jobbade i Afrika åt man frukost och middag, inget fika eller liknande emellan och folk var normalviktiga/överviktiga snarare än magra. Förvisso var det inga små mängder med kaloririka ingredienser i maten. Som frukosten så åt man friterade kikärtspuffar med rejält med smältost på ett bröd bakat med bönmjöl. Och middagen var saker som kyckling i jordnötssås med ris. Råkade man bli hungrig på natten när det blev svalare, köpte man en baugette fylld med kyckling, pommes (ni läste rätt) och majonnäs.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Anonym.ifokus
2017-01-16 22:01
#4

#3 Måste säga att vi inte hade något slags fika, äter frukost, lunch och middag som de flesta gör. Det kan bli lite onyttig ibland med maten men de flesta är som du säger normalviktig/överviktig. Men hur kan jag sätta i mig mat när jag åker tillbaka? Äter ju fortfarande men bara mindre än vad jag gör här. Jag som redan är underviktig vill inte åka ner mer. Tacksam för tips :)

OlgaMaria
2017-01-18 13:18
#5

Du kan ju testa att ta någon probiotika när du är där, kan tänka mig att det är i tarmfloran kruxet sitter. Mat och dryck blir annorlunda där och det kan ju vara påfrestande för din tarmflora.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Upp till toppen
Annons: