Annons:
Etikettkostvidsärskildabehov
Läst 1048 ggr
[Allanboysen]
2017-02-10 10:15

Vad ska jag äta?

Hej! Jag tränar 4 dagar i veckan & springer en gång i veckan. Mina fyra dagar är på boxningsklubben vilket brukar bli ganska hårda pass. Jag har ingen aning om vad jag ska äta, det är det svåraste. Före, efter, frukost? För att få ut så mycket som möjligt av träningen. Jag behöver gå ned ca 4-5 kilo, hur ska jag göra för att göra det såfort som möjligt? Har en liten hängmage och tjocka lår, vill gärna få mina muskler att synas mer + bli smalare. Har ni tips på mat? Tack i förhand :)

Annons:
Calcifer
2017-02-10 10:20
#1

Det första du bör göra är att glömma "så fort som möjligt", åtminstone om du vill ha ett resultat som håller i längden. Jag skulle kunna gå ner 4-5 kg säkert på 2 veckor om jag inte åt nåt utan bara drack vatten, men hur hälsosamt skulle det vara tror du? (Och hur fort tror du inte jag skulle lägga på mig vikten igen när jag började äta?) Vill du att det ska hålla i sig brukar ett halvt kg i veckan vara i mesta laget, och sen efteråt måste du ändå hålla en ändrad kost för att inte gå upp i vikt.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

DesK
2017-02-10 10:28
#2

Frukosten kan innehålla ägg, kött, kyckling, fisk och grönsaker. Ägg är ofta bra mat. Fet naturell yoghurt är bra och gott tillsammans med bär och banan. Surdegsbröd av alla slag är bra under vettigt pålägg. Sedan bör du äta tvä lagade mål mat om dagen, som då helst inte ska innehålla så mycket tomma kalorier och kolhydrater. Skippa allt socker. Drick vatten, inte juice och läsk. Bra fett är också mycket viktigt, välj, riktigt smör, kokosolja och bra olivolja. Ät många olika sorters rotsaker och grönsaker. Du går kanske inte ned i vikt, eftersom du tränar så pass mycket, men du omfördelar dina kilon. Tänk på att muskler väger en hel del.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Äppelsnäckan
2017-02-10 10:28
#3

Läs på om deff. Bara att googla så kommer du till Styrkelabbet m.fl. bra sidor.

Ny uppstart hösten 2023!
www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!

DesK
2017-02-10 10:38
#4

Obs, jag ändrade rubriken. För att få vettiga svar är det viktigt att sätta en bra rubrik som beskriver vad man vill.  Rubriker som hur? vad? mm är inte så lyckade

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Upp till toppen
Annons: