Annons:
Etikettmikro-makronäring
Läst 1940 ggr
Anterrabae
2012-12-08 18:04

Vitamin E, hur har vi det med de'?

**Bra för:
**E-vitamin är en krafitig och naturlig antioxidant, som skyddar våra celler mot att falla sönder när vi utsätts för fria radikaler.

Den är livsnödvändig för huden, för att framställa kollagen, den motverkar rynkor och är med i att hålla huden både elastisk och motverkar rynkor. E-vitamin skyddar även mot solens skadliga effekter.

Evitamin behövs för att motverka fula ärr, och hjälper till vid sårläkning. Eftersom det är en viktig beståndsdel i just kollagenet, som vi har överallt.

E-vitamin förbättrar öven syresättningen i musklerna, behövs för att göra hela och fina cellmembran, så cellerna fungerar som de ska.

Hjälper även till för att tarmarna ska fungera som de ska.

E-vitamin har en synergieffekt, dvs en ökande effekt på vitamin A, som behövs för våra ögon och mycket annat.

Skyddar mot föroreningar i lungorna, och anses pga den antioxidativa effekten ha cancerskyddande egenskaper.

**Symtom vid brist:
**Hjärt- och cirkulationssjukdomar
Led- och muskelbesvär
Svaghetstillstånd
Matsmältningsproblem
Allergier
Hormonella störningar
Anemi.

**Finns i:
**E-vitamin är ett fettlösligt vitamin. Som främst finns i vegetabiliska kallpressade oljor som rapsolja, nötoljor mm. Nötter, sötmandel, vetegroddar, solrosfrön, pumpafrön och gröna bladväxter innehåller också Vitamin E. Viss del finns i fullkornsprodukter och berikat margarin. Även i ägg, potatis och rotfrukter, frukt, bär och mjölk innehåller E-vitamin.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
Fridaaaa
2012-12-08 18:05
#1

Jag äter en del ägg, potatis, frukt, bär och mjölkprodukter :D

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Anterrabae
2012-12-08 18:15
#2

Och jag får potatis- och mandelcravings i perioder. Har även haft ägg och mjölkcravings, trots att jag är vegan..

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Upp till toppen
Annons: