Annons:
Etikettalternativmedicin
Läst 10459 ggr
Anterrabae
1/6/13, 3:32 PM

Te för lymfrening!

Jag har under perioder druckit ett te som renar lymfan, hjälper den att cirkulera och göra sig av med massa gifter och skräp. Speciellt bra nu i infektionstider. Förutom att det är mycket effektivt så är det både billigt och enkelt att göra. Lägg tre lagerblad och fem till sex kryddnejlikor i en liter vatten. Sjud detta under lock och drick glasvis under dagen. Varmt, ljummet eller kallt. Vill man bredda effekten eller ändra smaken så kan man koka med någon cm färsk ingefära och en stjärnanis.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
Kiyona
1/8/13, 11:40 AM
#1

Det finns även fler örter för lymfrening såsom:

Gullmåra, bockhornsklöver, maskros (den mest effektiva renade örten för bindväven och njurar m.m), ringblomma och vitlöksklyftor :)

Snöfall - Caught between what happened and what could never be

Gilla Snöfalls Djuringar på facebook!.

**Snöfalls Lejonhuvade Dvärgvädurar har upphört förtillfället men återkommer efter att alla studier är klara och körkort är fixat! **

**Mvh//Andrea **

Anterrabae
1/8/13, 12:25 PM
#2

Vad bra! Om man har mycket gift som ska ut, tex efter man fått cellgifter av en eller annan orsak, eller annan medicin, rester av infektioner, så är det bra att kunna variera sig eftersom det tar ett tag. Då får man en bredare detox :)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Marie Dahlén
1/19/13, 6:25 PM
#3

Jag är förkyld så igår kväll gjorde jag avkoket på lagerblad, kryddnejlikor och ingefära och drack en kopp. Jisses vad förkylningen tog fart under natten, den blev sju resor värre!!! Gissar att det var samma effekt som man kan få om man går på massage när man är förkyld - att infektionen körs runt i kroppen och får turbofart?

Är det kanske bäst att vänta tills förkylningen är över innan man kör en reningskur för lymfan..? :/

Tillfrisknad sockerberoende, socionom och numera kostrådgivare för sockerberoende. www.motiverakonsult.se

Anterrabae
1/19/13, 7:35 PM
#4

Det beror lite på hur mycket man orkar. Genom att skjutsa på den så kommer man generellt igenom den fortare också. Men visst blir det jobbigt också.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Marie Dahlén
1/19/13, 8:23 PM
#5

Jag tror jag tar det lugnt och sakta :)

Men det var ju kul att se att det verkligen fungerade!

Tillfrisknad sockerberoende, socionom och numera kostrådgivare för sockerberoende. www.motiverakonsult.se

Upp till toppen
Annons: