Annons:
Etikettkluringarochlekar
Läst 5946 ggr
HokusPokusLisa
12/19/13, 10:46 PM

Ont i ryggen vid viktminskning

Hej jag är 17 år och ca 160 lång. Jag har haft mycket i skolan och stressat lite för mycket samt ätit dåligt vilket resulterat i en viktnedgång på ca 4-5 kg. idag är jag 160 och väger 44-45 kilo. Jag har fått ont vid ryggraden liksom bredvid och vid revbenen. Vad kan det bero på? Förstår att kroppen inte mår bra av en så drastisk minskning men varför får jag ont just där tror ni?

Annons:
Anterrabae
12/27/13, 9:04 PM
#1

Oj, förlåt mig. Missat den här tråde! Det är ju svårt att säga vad ryggvärken kommer sig av.. Men en spontan tanke är att med den vikten och längden kan du nog inte ha jättemycket muskler? Därtill resulterar snabb viktminskning i muskelförlust. Skulle det kunna vara så att du förlorat lite "för mycket" ryggmudkler för vad dina kvarvarande muskler orkar? Att du liksom passerat din gräns? Det behöver inte vara farligt, men kanske att dina muskler inte riktigt orkar lika mycket som innan? Det kan göra ont. Det var en spontan reflektion 😊

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

OlgaMaria
1/3/14, 11:37 AM
#2

Det kan vara någon näringsbrist som ger sig till känna på det viset också. Försök äta näringsrikt med mycket grönsaker (spenat, blomkål, broccoli, rödbetor och kål) ett tag.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[rumelle]
1/3/14, 9:31 PM
#3

Jag skulle också gissa på att du behöver träna upp dina muskler. Det är inte säkert att själva viktminskningen har orsakat problemen. Men jag kan tänka mig att stress plus mycket sittande i skolan har gjort att du spänt dig eller belastat ryggmusklerna på ett sådant sätt att de nu har börjat säga ifrån. 
Rygg- och magmuskler samarbetar så att göra övningar både för magmuskler och ryggmuskler vore nog bra.

Anterrabae
1/6/14, 12:13 AM
#4

Har du fortfarande ont TS?

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Upp till toppen
Annons: