Annons:
Etikettkostvidsärskildabehov
Läst 1120 ggr
Wellcraft
2016-08-15 13:58

Mat med få kalorier

Hejsan, behöver snabb hjälp.🙂
Behöver tips på gärna mättande mat, som innehåller nyttig näring, men med så få kalorier som möjligt.
Har hamnat i en svacka (hänt många gånger förr) vilket gör det svårt att äta, vill inte ge för mycket detaljer.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Annons:
Sindri
2016-08-15 14:24
#1

Mättande + näring = kalorier.
Äta lite med mycket näring = ägg + paprika. Blir mätt på lite och håller sig mätt länge, innehåller nästan allt du behöver. Boosta med leverpastej, fast helst egengjord.

Äter du för lite kalorier = energi, blir du hungrig hela tiden och måste småäta och då blir det oftast rätt näringsfattig mat.

[rumelle]
2016-08-17 13:08
#2

Soppa

NiklasTyreso
2016-08-30 19:35
#3

Bönor innehåller långsamma kolhydrater som ger en jämn blodsockerkurva så man håller sig mätt länge. Ärtsoppa i micron är enkelt och kan smaksättas efter tycke ex med thailändsk grön curry pasta, med färsk koriander, med vitlök, cayenne-peppar och dill, med indisk masala krydda mm mm. Ärtsoppa är en mättande hit!

Zepp
2016-09-25 20:39
#4

Ät smör med sked.. finns nästan inget mer mättande än fett.. äter du för mycket så kräks du!

Såhär är det, protein är det som ger mest mättnad, fett är det som ger längst ohungrighet!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

tlover
2016-09-25 21:36
#5

Nu har det här inte med kalorier att göra men kan hjälpa dig att bli mätt.

Ät och drick din mat på små tallrikar, glas m.m äter man på större tallrikar, dricker ur större glas m.m så äter/dricker man mer innan man känner sig mätt då hjärnan lärt sig att man blir mätt om man äter en full tallrik med mat.

Dessutom så ska du tugga maten noga, tuggar du maten noga så blir du mättare.

Ta gärna extra tid att lägga upp maten fint och äta långsamt, även det hjälper till att känna sig mätt.

Både jag och min man har gått ner flera kilo genom att helt enkelt äta på assietter utan att känna nån större hunger (i början gjorde jag det men inte min man. Jag löste det helt enkelt genom att byta till assiett en måltid i taget istället för alla)

edit: och känner vi oss hungriga så äter vi, och ändå går vi ner i vikt tack vare att vi äter på assietter

l'm back

Upp till toppen
Annons: