Annons:
Etikettrådochrön
Läst 928 ggr
ks.gerbil
1/8/17, 9:55 PM

Metabolism

Går rakt på sak, jag har under några månaders period ätit alldeles för lite kalorier och gått ner i vikt. Samtidigt har min metabolism såklart tagit skada och jag går upp i vikt om jag äter mer än typ 1300 om dan. Det var inte meningen att det skulle bli såhär, jag mådde inte bra och maten halkade liksom efter. Situationen gör mig faktiskt rädd och jag vill fixa detta men jag har ingen aning hur, ska man vända sig till någon? Går det att återgå till vikten man var innan utan att det spårar ur och blir att jag istället går upp för mycket i vikt?

Gerbil-hemsidan hittar du R

Annons:
mangemani4
1/8/17, 10:06 PM
#1

har hänt mig flera gånger under min träningskarriär, att kosten inte har varit den bästa, aptiten har försvunnit och man käkar inte så mycket och likt dig den första gången var att jag också inte riktigt visste hur kroppen skulle komma tillbaka till normal kcal nivå igen. jag fick lära mig att det gäller att få upp ämnesomsättningen igen och för att göra det är att äta så pass mycket som man ska få i sig per dag och sedan ligga på det kcal intaget tills kroppen har ställt om sig, vilket brukar ta några veckor.

ja, man går upp i vikt och ja, det tar emot att käka mer när kroppen inte är van viddet, men viktuppgången avtar när kroppen har ställt om sig(och nej, det handlar inte om några drastiska viktökningar) och tar det emot att trycka i sig all ectra mat, så är det bara att mixa allt i en mixer, hålla för näsan och dricka det istället.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

ks.gerbil
1/9/17, 4:33 PM
#2

Tack så mycket, känns skönt att veta att man inte är ensam om det 😅

Gerbil-hemsidan hittar du R

Upp till toppen
Annons: