Annons:
Etikettkostvidsärskildabehov
Läst 1342 ggr
pinocchio96
2017-05-11 19:56

Hungrig alltid

Hejsan! Har på senaste tiden aldrig känt mig mätt. Kan direkt efter måltiden känna hur det kurrar i magen och jag vill äta mer. Oavsett hur mycket eller hur lite jag äter på en dag. Vad kan detta bero på? Och hur ska jag lösa det? Inte bra att gå och småäta hela tiden för att jag är hungrig!

Annons:
Annielle
2017-05-11 20:12
#1

Har du ändrat din kost eller livsstil/motion eller så på sistone?

Var dig själv, det finns redan så många andra.

DesK
2017-05-11 20:14
#2

Hur gammal är du? Vad äter du? Hur lever du?

När jag var ung, så hade jag liknande problem. Så om du t ex fortfarande växer, så kan det bero på det. Troligen kan du förändra dina matvanor till det bättre.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

pinocchio96
2017-05-11 20:16
#3

#1 inte vad jag kan komma på! Bytte p-piller i höstas vilket fick mig att gå upp en del i vikt, kan det ha med saken att göra?

pinocchio96
2017-05-11 20:20
#4

#2 jag är 21år gammal. Försöker äta så bra jag kan. Varierad kost och så lite skräpmat som det går. Röker inte, dricker alkohol sällan. Motionerar regelbundet! Växer nog inget mer än på bredden, hehe😂 Ja jag försöker att se över min kost och äta bättre men tycker bara att jag blir mer och mer hungrig!

Denna kommentar har tagits bort.
Zadeira
2017-05-11 20:33
#6

Jag tänker på om det kan vara förkylning eller sjukdom på gång. Jag är alltid fruktansvärt hungrig ett tag innan jag åker på rejäl förkylning, det är som att kroppen förbereder sig och vill ladda energi inför sjukdom.

Annars kan man bli hungrig, eller mer få ett sug, om man har magkatarr. Men då brukar man få andra problem också.

Annons:
Annielle
2017-05-11 20:37
#7

Vad menar du förresten med senaste tiden? Är det några  veckor månader eller mer? Skulle ju kunna vara p-pillren om du har känt av det länge, finns ju en hel del mediciner som ger ökad hunger, har dålig koll på just p-piller…

Var dig själv, det finns redan så många andra.

pinocchio96
2017-05-11 20:40
#8

#6 väldigt intressant att du nämner det med förkylning för har gått ett tag med extrem pollenallergi och känt mig typ "förkyld" med trötthet och täppt näsa osv.. kan det vara därför kroppen kräver extra energi?

Zadeira
2017-05-11 20:46
#9

#8 Det är inte helt omöjligt. Är kroppens försvar nedsatt går det åt mer energi och då kan man säkert bli hungrigare. Nu är det bara personliga tankar och hur jag upplever det, men det kanske inte är helt omöjligt att det är likadant för andra också.

Annielle
2017-05-11 21:09
#10

Googlade p-piller och hunger och fick upp en hel del resultat med folk som var just hungriga hela tiden! 😕

Var dig själv, det finns redan så många andra.

hellah
2017-05-17 09:21
#11

Kolla sköldkörteln

OlgaMaria
2017-05-29 14:56
#12

Ökad aptit och viktuppgång är en vanlig biverkning av p-piller.

Tar du medicin mot allergin? Antihistaminer brukar också ge ökad aptit.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Upp till toppen
Annons: