Annons:
Etiketttankartipsochid-er
Läst 1939 ggr
Anonym
Anonym
2018-04-01 19:11

Gå ner i vikt

Under högstadietiden hade jag en ätstörning (vägde som minst 58kg) som jag blev "frisk" från, men hösten 2016 hade jag en dipp igen (vägde som minst 62kg)

Jag trivs bäst då min vikt ligger är runt 67kg och det vägde jag förra sommaren. På hösten flyttade jag hemifrån och då slutade jag att väga mig och brydde mig inte om min vikt så jag åt de vad jag ville och det blev inte lika mycket träning som förut. Nu under påsken har jag bott hos mina föräldrar och passade då på att väga mig och jag har gått upp 10kg! Jag vet inte vad jag skall göra just nu. Jag vill gå ner dessa 10kg men jag är livrädd att jag skall falla tillbaka och sluta äta.

Är det någon här som har haft en ätstörning och sedan kunnat gå ner på ett hälsosamt sätt? isåfall vad är era bästa tips?

(Jag är 20 år, lite över 180cm och vegan)

Annons:
DesK
2018-04-01 20:22
#1

Obs, jag är ingen expert men kan försöka säga det som jag tänker och tror 🙂 Du är 20 år och dryga 180 cm lång, du är nog inte helt färdigvuxen än och det kan göra att vikten varierar en hel del.  Du är vegan, det är min ena dotter och två av mina bonusbarn med familjer. Hur och vad äter du? 

Sedan tror jag att om man har haft problem med ätstörningar, så måste man vara rätt så noga med att hålla mattider och mängder. Så försök att göra ett vettigt matchema och håll dig till det i minst 4 veckor. Väg dig i början och i slutet av den perioden, men inte i tid och otid. 

Berätta här hur det går för dig, så kan vi bolla dina tankar och erfarenheter 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Effie
2018-04-03 08:06
#2

Jag skulle saga: vikten är en siffra, och den sager inte alltid så mycket.

Hur ser du ut I spegeln? Hur passar kläderna? Tycker din omgivning att du behöver gå ner I vikt? 

Och, viktigare frågor: Hur mår du? Orkar du göra det du vill? Har du roligt? Orkar du träna? Äter du nyttigt och hälsosamt? Tar du de kosttillskott du behöver?


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Upp till toppen
Annons: