Annons:
Etiketttankartipsochid-er
Läst 4739 ggr
Mojma
4/6/18, 4:33 PM

Råkade äta sur grädde

Skulle äta en Budapest bakelse, och när jag började äta tyckte jag den smakade skumt men trodde det bara var smaken av mandarinerna som var äcklig, Sen upptäckte jag att hela smakade äckligt o luktade o det luktade spya om grädden 😨 Kan jag bli magsjuk nu? Ööööh orkar inte!

Annons:
Mojma
4/6/18, 4:34 PM
#1

Åt typ några teskedar innan jag hann märka

MagArne
4/6/18, 4:42 PM
#2

Ja, du kan bli magsjuk av att äta dålig mat. Men om du kommer bli det av grädden du precis har ätit är omöjligt för oss att säga något om.

Tant Grön
4/6/18, 5:21 PM
#3

Har du lakrits hemma så ta 6 - 7 bitar. Lakrits innehåller aktivt kol. Det hjälper även om du börjat spy.

Mojma
4/6/18, 5:23 PM
#4

Har inte blivit sjuk ännu iaf undrar hur lång tid det brukar ta om man har ätit dålig grädde. Tack för ditt tips ska köpa. Vad ska det vara för lakrits vad som helst? Söt/salt?

Tant Grön
4/6/18, 5:29 PM
#5

Söt är ju bäst, salt bara i nödfall. Jag har alltid en påse Panda lakrits med i väskan. Men köp vilken sort du gillar. Tag 6-7 bitar. Det brukar stoppa ganska direkt. Börjar det köra i magen igen, så ta 6-7 bitar till.
Lakrits har räddat mig flera gånger.

Hoppas du klarar dig och inte blir sjuk.

Maria
4/9/18, 9:58 AM
#6

Sur grädde i sig är ju inte farligt och inget man blir magsjuk av.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Tant Grön
4/9/18, 11:23 AM
#7

Nu för tiden, när den är  pastöriserad, så surnar den inte utan den ruttnar. Förr använde man sur grädde i matlagning och bak, och då var det väl bara nyttigt med sur grädde.

Upp till toppen
Annons: