Annons:
Etikettkostvidsärskildabehov
Läst 1000 ggr
Kiyona
6/1/18, 6:43 PM

Mål-Vägen tillbaka, Att återfå mitt liv&Mig själv

Hejsan alla!

En uppföljare på min tråd: https://kost.ifokus.se/discussions/50d83583d4ebea44ca0030c4-snofalls-viktminskning?participating-1

Allt gick ju super den gången.  Men tyvärr gick inte livet i helhet alls åt samma håll. Helt åt skogen faktiskt i alla aspekter , utom då en….Och denne är att jag fann min själsfrände längsvägen och vi har gått igenom skit efter skit i vind&rusk, upppför, mörka sluttningar, vilsna och vidare på alla det sätt denna jobbbiga tid kan beskrivas med i ord.

Dock allt som gått fel, tvivlar jag ej alls om att det gett osss något. Och under allt som hänt dessa senaste 3 åren så har vi haft en gemensam hållpunkt, ett något som hållt oss vidare i livet, gemnom allt orätt och hemskt och det har varit varandra.

Vi har haft varandra och det är vad vi kämpat för genom övermäktiga prövningar få par någonsin ens fått fajtas med genom en hel livstid ihop. Vi har uppoffrat allt för varandra sen första stund. Och ingen annan människa har, gör eller kommer någonsin kunna stå mig närmre på alla plan som just denne. Min själsfrände.

Tiden i kamp pågick länge men nu tror jag att allt vi drömt om och kämpat för äntligen omfamnar oss. Första steget in på det liv vi alltid önskat oss och kämpat för har tagit sin början….

Nu kommer belöningen, och nu börjar livet…

------------------------------------------------------------------------------

All denna tid har satt sina spår. Men nu är jag fri, redo och har en fast punkt att utgå ifrån och att bygga tillbaka och bygga ett liv på. Här kan jag börja leva igen och åter få vinna tillbaka de delarna i mitt som jag alltid identifierat med mig själv och är något som jag alltid levt för och mått som bäst av.

bland annat:

*Träning 

*Hälsa

*Kost

*Djur

*Natur

Här söker jag insperation, stöd och något att titta tillbaka på hur jag steg för steg faktiskt tagit mig närmre.

Önskar livet tillbaka, mina intressen & allt jag levt och fortfarande lever för.

Tiden utan tak över huvudet gav min kropp & själ hårt med stryk och vägen tillbaka är lång. Nu är jag återämtad såpass att jag känner mig redo att börja jobba mig tillbaka.

Kontrasten mellan hemlös och tak över huvudet med allt som toa&badrum, kök med möjligheter att kunna laga&förvara mat, sovplats och bara den simpla men nödvändiga känslan att höra hemma, att ha någonstans där man får vara och göra det man faktiskt behagar…detta var jobbbigt då och har satts sig på kroppen nu. Tiden utan mat&sömn gav chockartade reaktioner när vi efter så lång tid stötte på min gamla lärare som gav oss hus&rum hemma hos henne, åtminstone för en månad eller så….Kroppen som fått så lite blev glatt överaskad då den fick sömn&mat och efter allt var den fullt inriktad på att vara förberedd inför nästa svåra period och samlade på sig varenda smula med näring som fett på min kropp… "/

En månad som  tog oss ur vår situation och gjorde mig tjockare än ett hus och all tid som spenderades i viloläge reulterade slutligen i att jag i min fysik aldrig kännt mig mer otränad och flåstagen i minsta vardagliga aktivitet….

Kost&Träning är en bidragande del i grunden för allas välmående och därför något jag tänker ta itu med först.

Gått på lchf tidigare men ekonomin håller inte riktigt för detta i nuläget. Mådde mycket bra med logkolhydrat kost och därför tänker jag köra på något i den stilen.

Söker i receptväg allt med lägre andel kolhydrater som passar mig & mina mål såsom / mestadels - Viktnedgång.

Saknar Ugn och har dåligt med utrymme i kyl&frys då jag lever i en husvagn. Så alla recept bör vara anpassade för dessa punkter.

Allt som kan stötta mig, vägleda mig och e mig insperation eller bara små goda ord är mer än mycket välkommet!

Nu kör vi!

Snöfall - Caught between what happened and what could never be

Gilla Snöfalls Djuringar på facebook!.

**Snöfalls Lejonhuvade Dvärgvädurar har upphört förtillfället men återkommer efter att alla studier är klara och körkort är fixat! **

**Mvh//Andrea **

Annons:
Kiyona
6/1/18, 6:57 PM
#1

Målvikt: 75kg

Promenadmål .1: Uppstarten: 10.000K+/Dagligen.

Mål mat:

Frukost/Middag/Kvällsmål. Minst 2 mål mat om dagen!

- kcal ? Sammansättning? Gott som håller mig Mätt,pigg&stabiliserar mitt blodsocker då jag alldeles för ofta sjunker allt för lågt , alldeles för fort!  samt genomförbart och snällt mot magen då jag har magsår och orolig mage.

Mer?

Snöfall - Caught between what happened and what could never be

Gilla Snöfalls Djuringar på facebook!.

**Snöfalls Lejonhuvade Dvärgvädurar har upphört förtillfället men återkommer efter att alla studier är klara och körkort är fixat! **

**Mvh//Andrea **

Kiyona
6/2/18, 3:06 AM
#2

Kostråd kring d-vitaminbrist, järnbrist, hypotyreos , naturligt inflammationsdämpande vid inflammerad sköldkörtel och alla dessa problem och biverkningar/symptom som följer med på köpet…någon? Kost koll eller kosttillskott? Eller kanske Båda i en framgångsrik kombination? Största följden i första rummet: Trötthet, kramp, muskelsvaghet, andfåddhet, mag/tarm problem och sen då stress förvärrar det hela så söker jag även tips på att finna lugn för att inte förvärra det hela ytterligare 😋😎🙃😊

Snöfall - Caught between what happened and what could never be

Gilla Snöfalls Djuringar på facebook!.

**Snöfalls Lejonhuvade Dvärgvädurar har upphört förtillfället men återkommer efter att alla studier är klara och körkort är fixat! **

**Mvh//Andrea **

DesK
6/8/18, 7:47 AM
#3

Så fint att du delar med dig Kiyona! Många som förut åt enligt lchf äter numera enligt paleo. Paleo är ett slags stenålderskost, där man t ex undviker mjölkprodukter och försöker äta så naturlig och oprocessad mat som möjligt. Kanske kan det passa dig. 

Bra mat som man håller sig mätt på skapligt länge är olika rätter med ägg, kokta ägg är alltid bra att ta till. Ägg kan dessutom förvaras i rumstemperatur, så de behöver inte ta upp plats i ett litet kylutrymme. Gröt med frön, nötter och bär är också bra. Likaså alla våra fina rotsaker, som går att variera i det oändliga. Det är alltid bra att titta på vad som är i säsong. Bananer är bra mot kramp. 

Kanske kan du odla lite mikrogrönt, dvs du tar vara på ändarna av t ex salladshuvudet, morötterna, rättikan m fl och ställer på ett fat och vattnar lite, snart växer det upp nytt grönt, som är riktigt gott och nyttigt. 

Sedan bör du försöka se till att få sova i ca 8 timmar per natt. Det är också viktigt att skapa sig bra rutiner.

Önskar dig varmt lycka till och berätta gärna här hur det går för dig.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Upp till toppen
Annons: