Annons:
Etikettandraaspekterpåhälsa
Läst 1078 ggr
Jungfru82
6/25/18, 6:55 AM

Stressmage

I dag påbörjar jag 4 veckor semester men jag tror att jag fått något som kallas stressmage. Jobbar inom restaurang och har jobbat väldigt mycket på sista tiden. Sedan har jag rökt lite för mycket för att koppla av. Har sura uppstötningar, lite illamående konstig i magen och gasig. Vet att jag ätit fel mat på sistone men nu ska jag försöka under semestern att ändra detta. Så ni som haft stressmage vad ska jag äta och vad ska jag inte äta?

Annons:
Namiko
6/25/18, 9:25 AM
#1

Det vanliga är att undvika stekt och stark mat, äta sånt som är milt för magen, tex kokt ris med kokta grönsaker. Det viktigaste för mig när jag hade magkatarr var att äta ofta. Det räckte med 1-2 tuggor av något för att bli av med illamåendet och obehagskänslan i magen men jag behövde äta med 1-2 timmars mellanrum. Jag såg till att ha mycket små frukter hemma så jag kunde äta lite då och då under hela dagen och hade en banan liggandes brevid sängen så jag kunde äta det första jag gjorde på morgonen eller om jag vaknade och mådde dåligt under natten..

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

OlgaMaria
8/2/18, 9:24 PM
#2

Ta probiotika

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Upp till toppen
Annons: