Annons:
Etiketttankartipsochid-er
Läst 986 ggr
Rosen82
9/20/18, 8:26 AM

Yoghurt eller kvarg

Jag har tänkt försöka börja äta nyttigt eller nyttigare än vad jag gör nu och har en fundering..kvarg eller naturell yoghurt vad är det bättre alternativet och varför?

Annons:
Fridaaaa
9/20/18, 8:30 AM
#1

Ät vilken av dem du gillar :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

DesK
9/20/18, 8:40 AM
#2

Kvargen är mer mättande, eftersom den är tjockare. I princip är dock yoghurt och kvarg samma sak. Om du häller yoghurt i ett filter och låter rinna av så har du kvarg. Obs att jag talar om naturell kvarg och yoghurt. De smaksatta varianterna är på tok för söta.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Maria
9/20/18, 9:07 AM
#3

Lidl har en naturell yoghurt som är så krämig och god. Jag älskar den med honung på och brukar köpa den som är i en "spann".

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

NiklasTyreso
9/22/18, 1:31 PM
#4

Naturell yoghurt och kvarg ger bra näring. Sötad yoghurt brukar innehålla ca 1/10 rent vitt socker, alltså en deciliter socker per liter. Yoghurtens fruktmängd är 2-3 %, väldigt lite. Kolhydrater är bättre att få från näringsrika rotfrukter och frukt, istället för från vitt socker.

Upp till toppen
Annons: