Annons:
Etiketttankartipsochid-er
Läst 726 ggr
Rosen82
10/6/18, 5:18 PM

Ätit fel

Varit i Malmö i två dagar och bott på hotell och innan jag åkte så var jag så duktig och åt bra enligt mig själv. Nu när jag varit bortrest har jag inte ätit något bra bara ljust bröd och en massa annan skit som gör att jag blir hungrig efter 2 timmar igen. När jag är hemma äter jag havregrynsgröt mörkt fullkornsbröd och mycket som håller mig mätt längre. Det är väl att jag skitit i att äta nyttigt som jag blir hungrig mycket oftare?

Annons:
_Fisken
10/6/18, 5:23 PM
#1

Jag är ingen kostexpert men nog går det fort att bli hungrig om jag äter nån macka me kaffe på morgonen. Äter jag ett par stekta ägg och ost eller nåt så håller jag hungern i schack. Det är som att balansera på en lina. För mycket vitt bröd o pasta o sånt gör mig hungrig på ett obehagligt sätt.

Annielle
10/6/18, 5:39 PM
#2

Ja, det tror jag definitivt, blodsockret åker ju berg och dalbana av en massa snabba kolhydrater dessutom, då skriker ju kroppen efter energi när det dippar, så det låter inte konstigt alls, lösningen är att äta vettigare igen så mår du bättre och håller dig mätt längre.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Upp till toppen
Annons: