Annons:
Etikettkostvidsärskildabehov
Läst 907 ggr
Girl123
2019-01-07 23:46

Viktökning

Hej, jag är en tjej på snart 15 år och behöver hjälp med att gå upp i vikt. Behöver tips på hur jag kan göra, vad och hur mycket jag ska äta, kan jag fortsätta träna (fotboll) osv. Vill gå upp så snabbt som möjligt, är 172 cm och väger 47 kg ! vågar knappt gå ut längre för att folk stirrar på mig, snälla hjälp!

Annons:
Åsa S
2019-01-09 09:45
#1

Kilona kommer nog komma med tiden oavsett vad du gör de har en tendens att göra det. Ät Frukost. lunch och middag med normal nyttig mat + gärna några måltider emellan ex. frukt, nötter. Och ja du kan fortsätta träna, muskler är bara bra för kroppen och skelettet, utan bra muskler kan man få ont i ryggen, leder mm. Tänk inte på kilona så länge som du äter bra så kommer din kropp ändras bra i den tid den ska ,du är i puberteten och nån gång då brukar kroppen vara programmerad att man får lite rundare kvinnligare former även om en del fortfarande är smalare än andra men det är ok det med, alla är vi olika det finns inte ett sätt att se ut.

OlgaMaria
2019-01-16 09:17
#2

Kan du inte berätta hur en normal dag ser ut för dig - hur du brukar äta? Så kan vi utgå från det. Men se till att äta ordentligt till frukost, lunch och middag och två mellanmål.

Tycker inte du ska sluta med träningen. :) Träning är bra för aptiten och för att bygga muskler.

Att folk stirrar kan mycket väl vara något som till stor del sitter i ditt huvud. Folk tittar ju på alla jämt. Om man går ut så kommer man bli sedd - så är det för alla. Och alla som har komplex eller känner att något är fel med en kan känna att det är extra svårt att visa sig bland folk - men människor tittar nog på en så som man tittar på vem som helst.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Girl123
2019-03-05 17:58
#3

Brukar äta några mackor och yoghurt till frukost,sedan skollunch sedan kanske en macka när jag kommer hem men oftast kan jag inte äta mellanmål eftersom jag slutar efter kl.4 varje dag, sedan ganska mycket till middag tex spagetti med köttfärssås och sedan kvällsmat (ungefär samma som frukosten) vet inte vad jag ska göra , förut räknade jag kalorier och ökade till att äta ca 2700 kalorier om dagen men det blev ingen skillnad och nej, det sitter inte i mitt huvud att folk stirrar på mig jag ser att dem kollar snett och kollar på mina ben för att dem är så smala

OlgaMaria
2019-03-06 06:34
#4

Fortsätt träna och äta bra, och försök acceptera din kropp. Även om man har något på kroppen som folk tittar extra på (de flesta har något) så behöver man inte ändra på det. Det viktiga är att man mår bra och tar hand om sig. Försök strunt i det andra. Om man är väldigt smal av sig brukar det bli lättare att få lite extra vikt först när man är vuxen.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Upp till toppen
Annons: