Annons:
Etikettkostvidsärskildabehov
Läst 947 ggr
gickan87
2/7/19, 6:42 PM

Magkatarr, bra mat?

Har sedan 3 dagar tillbaka problem med vad jag tror är magkatarr. Det började tidigt på morgonen med rejäl magsmärta och vattnig diarré, smärtan gick över men diarrén höll i sig hela dagen. Rapade även ägg men det gick över samma dag. Var extremt frusen och matt i kroppen.

Har levt på kokt fisk och kokt kyckling båda med ris. Det går bra att äta och jag får behålla maten men jag kan endast äta miniportioner för annars får jag magvärk.

Har ni några tips på vad jag mer kan äta?
Nåt som kan lindra och få detta att gå över snabbare eller bör det läka ut av sig själv?

Tycker det är tufft att jobba när jag får i mig så lite mat, har ingen energi och går och fryser konstant.

MVH Erika :)

Annons:
Sarafiaklara
4/25/19, 11:14 PM
#1

Jag tycker havregrynsgröt funkar bra. Även mannagrynsgröt när det är som värst. Det finns också omeprazol att köpa receptfritt på apoteket. Men utifrån dina symptom tycker jag att det låter som att du möjligtvis kan ha fått nån magsjuka.

Maria
4/26/19, 6:13 AM
#2

Jag tycker också att det låter mer som magsjuka än magkatarr så att jobba kanske inte är så bra med tanke på smitta? I och med att du är frusen så kanske du har feber också?

Mat som är snäll mot magen är kokt mat som fisk, kyckling osv.

När man är magsjuk så är just mat inte så viktigt. Man klarar sig med lite mat några dagar men det viktigaste är att man får i sig vätska.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: