Annons:
Etikettandraaspekterpåhälsa
Läst 597 ggr
Alven123
10/5/19, 10:46 PM

Hungrig hela tiden

Hej! Jag undrar om någon vet varför jag blir hungrig typ en timme efter jag ätit mat.? Jag äter hyfsat mycket men en timme efter känner jag hunger och inte lite utan får ont i magen och känner mig helt tom. Jag är 15 år och har alltid förbränt mat utan att röra mig och förbränner maten snabbt om jag rör mig men nu har jag bara vilat efter maten och är endån jätte hungrig. Jag blir bara lite orolig och undrar om det kan vara något farligt eller om det bara är så att kroppen smaskar i sig maten lite för snabbt?

Annons:
Sindri
10/5/19, 11:41 PM
#1

Du kan ha problem med din ämnesomsättning. Du kanske äter för fort, eller äter mat som kroppen förbränner för snabbt.
Jag har haft sådana problem som du, jag kände mig hungrig snabbt efter maten, men i mitt fall var det blodsockerfall på grund av att jag åt för mycket snabba kolhydrater.

Sug i magen kan man få om man har magkatarr, eller man kan lida av reflux. Jag tycker du skall kolla med skolsköterskan om hon kan hjälpa dig.

Cim92
11/10/19, 12:13 PM
#2

Vad du äter har stor betydelse då olika typer av kost ger olika typer av reaktioner i kroppen. Det är inte mängden mat som avgör hunger och mättnad utan hur maten påverkar våra hormoner. Har gjort en kort video om det här som du kan titta på :)

Kostrådgivare och funktionsmedicinsk terapeut www.appetight.se

Sajtvärd för Funktionsmedicin

Bloggar om självhushåll på https://mednaturen.blogg.se och lägger upp bilder på instagram @Sandslattgard

Upp till toppen
Annons: