Annons:
Etikettkostvidsärskildabehov
Läst 1393 ggr
Anterrabae
2015-04-12 13:05

Vad gör ni vid feber och förkylning?

Min dotter vaknade i morse med förkylning och Febe och huvudvärk och hela kittet. Vad tar ni till för trix när ni eller era barn är sjuka?

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
Niwa
2015-04-12 13:29
#1

ont i halsen =glass
förkylning = mycket frukt o vitaminer
men mest är det nog vila som gäller gärna sova

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Anterrabae
2015-04-12 14:38
#2

Ja mycket vila blir det..

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Scorpio97
2015-04-12 16:20
#3

Vid halsont eller hosta äter jag mycket honung och undviker mjölkprodukter helt (slembildande). Isglass lindrar också. Rent allmänt vid förkylning brukar jag försöka få i mig mer frukt och grönt, och om vi har C-vitamin hemma brukar jag ta några sånna. Vitlök i allt, tycker det hjälper. Åkte på rejäl förkylning för någon månad sedan med feber, öroninflammation och hela kittet. På hackade jag även vitlök och hade i en skål bredvid sängen/soffan, upplevde att det blev enklare att andas då. Hade även vitlök i öronen (inlindad i papper) när inflammationen var som värst. 

Jag tappar matlusten ordentligt när jag är förkyld så då brukar jag unna mig mer socker (energi) än vanligt, exempelvis coca cola. Är man sjuk så är det synd om en och då får man tröstäta (;
Och så äter jag oftast bara lättare mat som soppor eller sallader. 

Hoppas din dotter kryar på sig!


//Jessie

OlgaMaria
2015-04-13 15:49
#4

Aloe vera-destillat. Kolloidalt silver. Probiotika. En sked kvalitetshonung.

Vid halsont/hosta/förkylning : Skiva gul lök, häll över hett vatten och ställ bredvid sängen. 

Svårt att sova: Magnesium (antingen brus, eller öppna en kapsel och strö ner i lite fil eller liknande).

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Anterrabae
2015-04-13 16:08
#5

Tack för tipsen! De uppskattas mycket. :)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

redheadgeorgeous
2015-05-03 10:55
#6

Jag brukar ofta göra en kopp tea med honung i när jag har ont i halsen för det hjälper otroligt mycket, men ibland blir det även lite glass eftersom det är skönt. Då väljer jag oftast isglass för det svalkar mer tycker jag.

Hannah

http://bokstavsmama.blogspot.com/

Annons:
redheadgeorgeous
2015-05-03 10:56
#7

Glömde skriva att min man oftast ber om varm mjölk med honung i när han har halsont, dock inget jag gillar men ändå ett tips.

Hannah

http://bokstavsmama.blogspot.com/

Upp till toppen
Annons: