Annons:
Etikettandraaspekterpåhälsa
Läst 2440 ggr
eldrött_yrväder
5/31/16, 10:51 PM

Törstig vid Periodisk Fasta?

Hej!
Jag har precis börjat med periodisk fasta sen några dagar tillbaka och jag gillar verkligen det! Har fått mycket bättre koll på att jag äter över huvud taget och mycket mindre kvällssnacksande :D Men jag har gått från att dricka kanske 4 koppar te/glas vatten per dag till att dricka mer än det dubbla, mest vatten (något jag sällan är sugen på). 
Blir man så törstig av periodisk fasta? I så fall varför? :)

(Ja, det är varmt ute, men inte varmare nu än vad det var innan jag började.)

Annons:
Anterrabae
5/31/16, 11:31 PM
#1

Vad äter du när du äter? Och hur fastar du? 5:2 ellet 16:8

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

ManU77
6/3/16, 9:36 AM
#2

Kan vara så att när du bränner upp dina glykogenlager så följer en hel del vätska med ut. Den vätskan behöver i viss mån ersättas, därav ökad törst… kanske… nåt sånt… möjligen. :-)

[Indii]
6/4/16, 11:30 PM
#3

Jag har ätit enligt 5:2 en längre period, och har vissa dagar en nästintill osläckbar törst. Får jag inte vatten så blir jag dåsig och orkeslös, och får tyngre andning. Det verkar dock inte handla om uttorkning eftersom vattnet mer eller mindre rinner rakt igen kroppen.  Trodde först att jag hade fått diabetes, men så är inte fallet.  Jag har aldrig kopplat ihop detta med 5:2, men kanske finns det ett samband?

Em_
6/5/16, 12:10 PM
#4

Många sorters mat innehåller ju också en del vätska  också. Det kanske är den vätskan kroppen saknar.


[Indii]
6/5/16, 10:41 PM
#5

#4 För mig hjälper det endast (eller knappt det,) att dricka vatten.  Även om jag t.ex. äter yoghurt, frukt och grönsaker dagligen, som ju innehåller mycket vatten, så kommer denna törst.

Effie
6/10/16, 7:57 AM
#6

Om jag dricker mycket brukar jag se till att salta lite extra också.

Har börjat med 5:2 ganska nyligen; ska fundera på om jag dricker särskilt mycket de dagarna.


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Annons:
OlgaMaria
6/11/16, 11:39 AM
#7

Det låter ju som att du drack för lite förut, så det är väl väldigt bra!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Anterrabae
6/26/16, 8:03 PM
#8

Det kanske kan handla om detox. Kroppen kräver mer vätska för att den sköljer ut gifter/slagg eller annat den inte vill ha.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

parsley
6/27/16, 10:19 AM
#9

Testa att ta lite extra salt om du känner att du dricker mycket. Ta 1/2 tsk salt i ett glas vatten och drick eller ta det på tungan och skölj ner det. Salt stabiliserar vätskebalansen i kroppen. Välj gärna seltin, som innehåller en del extra mineraler. Gillar du att blanda saker så finns det något som kallas Anna Halléns supersalt. Googla så hittar du recept.

Salt kan vara värt att testa, om du inte tror att det kan vara diabetes eller något som kräver kontakt med sjukvården, förstås.

Upp till toppen
Annons: