Nocco rekommenderas ofta från vänner
Hejsan, vet inte om detta blir rätt forum att fråga. Men skulle själv klassa att de har blivit en del av några vänners kost. Jag undrar lite grann om nocco. De är väldigt många som dricker det, medan jag själv har ofta undvikt att dricka energidrickor och andra drickor. Kan enstaka gånger dricka alkohol, läsk eller något annat utöver vatten om de är någon speciell middag. Har vänner som dricker väldigt ofta Nocco, en dricker minst 4 st varje dag och startar sin morgon en. De säger att de blir piggare och alerta. Antar att de beror på koffeinet, vet inte hur mycket koffein de innehåller men undrar hur bra de egentligen är att dricka dagligen så mycket. De känns som de som har börjat dricka har blivit beroende/ skapat ett viss beroende. Vet att nocco är en bcaa- dricka och innehåller inga kalorier. Men de byter ut vatten mot en nocco när de tränar. De blir en nocco innan och en efter träning bland mina vänner, sen några under dagen. För jag vet att för mycket kolsyra är inte bra för kroppen.
Kolsyran är inte det värsta med Nocco, den höga halten koffein är nog värre. En burk Nocco innehåller 180 mg koffein, det är lika mycket som i 2.5 koppar kaffe. Om dina vänner dricker 4 Nocco om dagen, så motsvarar det således 10 koppar kaffe. Det kan inte vara nyttigt.
/Désirée
#1 De förklarar varför de har fått ett beroende. Har inte alls kollat upp hur mycket koffein de innehåller. Kommer inte börja dricka det, då koffein gör inte mig piggare. Får bara svårare att somna ibland om jag har druckit sent på kvällen men hjälper inte alls mot trötthet. Ska försöka se om jag kan få min vänner att dricka mindre nocco. Åtminstone trappa ner deras mängd.
Nocco är kanske inte det bästa man kan dricka, men det beror ju på vad man hade valt i stället. Står valet mellan läsk (sockersötad) och Nocco? Eller kanske mellan alkohol och Nocco? I de fall hade jag valt Nocco. Jag personligen väljer också helst Nocco framför kaffe eller annan motsvarighet när jag känner ett behov av koffein. Åtminstone nu på sommaren. På vintern dricker jag gärna te i stället. Det kan till och med vara så att jag väljer Nocco i stället för typ godis om jag är sugen på något sött eller så. Poängen är att man får välja det bästa alternativet för stunden och att mycket hälsomässigt beror på hur man äter/dricker i övrigt. Är de i övrigt hälsosamma är nog inte en nocco om dagen några som helst problem.
#3 skulle inte reagerat med en nocco om dagen. Men min närmsta vän de första hon dricker på morgonen är en nocco, sen runt lunch, en innan träning och efter träningen och senare på kvällen. De blir sammanlagt 5 nocco och en tendens att dricka coola utöver dagen. Detta är för att hon föredrar läsk eller nocco över vatten. Då koffein har tendensen att hindra en att känna sig hungrig, så blir de inga normal måltid över dagen bland några av vännerna. Valde en period att äta som min närmsta vän gjorde, efter en vecka gick jag upp 4 kg så tror inte dieten är så nyttig då det är mycket snabba kalorier och snabbmat restauranger. Medan jag själv föredrar ett kallt glasvatten och hemlagad mat 😅
#4 Nej 5 nocco är extremt mycket, det håller jag med om. Och framförallt låter det väldans dyrt. Jag känner också folk som inte gillar att dricka vatten, och jag antar att det är bättre att de dricker något än inget, men det bästa är ju så klart om de lär sig att dricka vanligt kranvatten. Om du vill ge dem förslag på hur de kan börja dricka mer vatten kan du ju föreslå att smaksätta vattnet med citron, lime, jordgubbar, hallon, mynta, gurka eller något annat som gör det lite godare. Kanske till och med saft om det känns för hardcore att gå direkt dit. Man får ju ta det i sin takt. Ville mest bara poängtera att nocco inte BARA är dåligt. 🙂 Hoppas dina vänner börjar dricka lite mer vatten i stället för läsk och nocco 😃
#5 Får se om jag kan ändra deras beteende, åtminstone trappa ner lite grann ☺️ Tänker bara på längden, de kommer säkert medför till problem.
Nocco är galenskap. Finns inget vettig med det annat än att vissa tycker att det är gott. Själv tål jag inte sötningsmedel så det är uteslutet. Vill man ha koffeinboost för träningen och nöjer sig med det så kan det vara ok, men att hinka i sig det under hela dagen är knappast någon poäng med.
Kosten är 80% - träningen resten! Fitnessfia träningsblogg

Inte nog att det är ohälsosamt det kostar en hel del pengar också.
Stolt ägare till tre La permer
Förstör tänderna rejält med så dricker man energidryck mer än någon enstaka gång ibland i månaden bör man lägga undan pengar som kommer få gå till tandläkaren, det finns tonåringar som har ganska rejäla frätskador på tänderna idag ofta dricker de 1-2 energidrycker per dag. Det är som att bada tänderna i ättika eller vinäger ibland många gånger per dag och det fräter