Nu får det vara nog...
hej!
jag började min viktminsning för kanske lite drygt ett år sedan..
jag inskade från nästan 90 kg till 74 kg. kände mig hyfsat nöjd även fast 65 kg vore bra. det blev mycket i skolan de sista två månaderna och jag hade vekligen inte tid men träning- från den konditionen och den lusten jag hade då jag tränade runt 4 dagar i veckan, så hann jag inte träna alls. nu över sommarn har det fortsatt på den banan… jag har inte kunnat träna.
det som oxå gör att jag inte kan träna så bra över sommarn är att jag får så hemskt ont i halsen och svåt att andas när jag rör mej mycket utomhus då jag andas in kalluft. men jag ska till docktorn i veckan och se om jag kan göra någonting åt det. få någon medicin eller så, eftersom det kan vara en typ av astma.
det jag nu har bestämt mig för…igen.är att jag vill få den magen jag vill ha. jag ses kasnke inte som en jätte stor människa med kläder på å så. men det är en del farligt fett som sitter runt magen som jag vill ha bort. vet ox´å att detta är det farliga fettet.
jag skulle vilja ha alla tips jag kan få. maten har jag svårt för attt planera nyttig då min fantasi är dålig. så snälla, ge mig tips på mat, träning för att få bort detta jobbiga ring runt magen!
ursäkta att det blev så långt…hoppas ni orkar läsa:p

Mitt tips låt det ta tid. Det där med att det är svårt att andas utomhus det känner jag igen och har själv just börjat medicinera mot Astma, jag hoppas att det kommer att ta det sista kring midjan på sikt. När dom, gjorde alla prover och mätningar då hade jag väldigt bra värden på allt och då kom jag fram till att om man har bra kondition, då kompenserar det lite rundare former. För mig är det alltså viktigare att träna och få ett bra kondition än själva vikten, vikten är svårare att påverka. Att träna det kan alla och bygga upp kroppen för att må så bra som möjligt.
Jag tränar på gym (förutom att jag har häst) där tränar jag spinning/RPM för konditionens skull, nu har jag också börjat med S-Core, där tränar man specifikt mage och rygg i 30 minuter, första gångerna var tufft nu är det riktigt kul, lite balans är det också. Just att kunna träna inne och att man bokar pass dagar i förväg gör att man kommer iväg och efteråt så är det så skönt att ha svettats ordenligt.

tack för dit svar!:)
ja, har hört fler som säger det. det började efter att jag tog bort halsmandlarna julen 2003, sen dess går det inte.och när man tagit bort dem ska man ju vara extra försiktig då det kan gå ned i lungorna och leda till lunginflamation:S så jag vill verklgien bli av med det. ska även springa tjejmilen i augusti…vore ju synd om jag tvingades gå pga det:(
träning älskar jag! så kommer iväg gör jag när jag har tid! men då skolan led mot sitt slut var det kört:( jag tärnar kondition väldigt mycket då jag tränar….i olika fomer..simning, spinning som jag älskar:p, alla möjliga maskiner sen tränar jag styrka 2 ggr i vecckan. det som jag vil få tillbättre är styrketräningen så att jag får till musklerna runt magen..känner att jag har slarvat lite md deT:p men ska tala med min tränare på gymmet om det. har nu även äntligen fått en mycket bra pulsklocka som är guldvärd att träna med! kan se hur mcket kalorier jag förbrukar å så..att se de sifffrorna öka gör att jag kämpar mer och mer….den är även bra de dagar då jag låter kroppen vila mer..sätter den på ett visst plusintervall så att jag bara håller igång…men inte kör ut mig.
mitt störstaproblem är nog maten!

ger upp nu:p

Klart men får svackor, vikten det är nog det jobbigaste för de flesta, vikten liksom kommer smygande hela tiden och, man måste passa sig hela tiden. Sen ger ju träning fortare resultat, även om det kräver disciplin, att komma iväg och träna. Så känner man av att man varit duktig mycket mer när man tränat, det är liksom lättare att njuta av en timma på gymmet på kvällen, än att njuta av en "icke bulle" till eftermiddags fikat.
Jag tycker du ska sätta ditt, fokus på att få igång en fungerande träning och med den en bra livsrytm, som ger tid för mat på bestämda tider. Sen så låta vikten komma lite efter som nästa delmål, tid det måste du ge dig själv.
Jag håller helt och hållet med ovanstående. Ändra ditt fokus och skaffa dig en stark och välmående kropp. Viktminskningen får komma i andra hand ett tag, för att sen komma igång igen.

den fokusen måste jag säga att jag redan har fått..det jag vill ha hjälp med är hur jag ska hålla mej till den nyttiga maten….vad jag ska äta mm..

När det gäller kosten så är mitt råd inför en förändring i månaden och försök att få det till en vana.