dålig hy
Ja har en massa finnar o undrar nu om de finns nåt ja kan äta för att förbättra min hy?
va bör ja undvika? (ja äter inte så mycke godis mest bara på helger.)
Jobbar ida på restaurange, där vi serverar kebab, pizza, hamburage mm. äter där ibland men försöker undvika de. har aldrig tyckt om "flötmat" så de händer inte ofta att vi äter sånt.
Nån som har nåt bra förslag?
Hm, jag vet inget specifikt du kan undvika. Men socker- och fettstinna livsmedel är ju inte direkt bra för någonting i våra kroppar. Men det tyckte du ju ändå inte så mycket om så det är nog inget problem :)
Annars är ett bra tips att motionera regelbundet. Huden känns ju aldrig så bra som efter att man haft ett riktigt svettigt pass och man får duscha efteråt!
Ett annat tips jag kan ge är att inte använda några hudprodukter med någon bas av minerlaolja (petroleum, vaselin osv.) det täpper bara igen porerna och kan ej tas upp av huden. försök hitta naturliga produkter med vegetabiliska oljor, nötsmör och eteriska oljor istället.
Jag har en kompis som har mycket problem med acne. Ingenting särskilt har fungerat för honom utom att gå till en hudterapeut på en salong. Men du kan ju testa lite andra saker först och ha det som sita utväg för det är ganska dyrt på en sådan salong.
Ett första tips jag kommer på är att rengöra din hud lite då och du under titt arbetspass. Det är ju inte bara det vi får i oss som spelar roll utan det utifrån kommande är också mycket viktigt.
Sen är det samma mattips till dig som till de flesta andra. Sparsamt med fett, "lagom" portioner, mycket frukt och grönt så du får i dig ordentligt med vitaminer och mineraler som är jättebra för din hy.
Sen repeterar jag tipset du fick från Aelsklinn, ut och rör dig i friska luften.
Lycka till.

www.lush.se har många bra hudprodukter baserade på naturliga oljor och smör. Använder själv många produkter från dem då jag har lite känslig och torr hy.

Jag, tror faktiskt det är bra att svettas ett till två pass i veckan som ger riktig svetting och renig av huden….bastu ska inte det vara bra för huden men då får man ju ingen konditions ökning eller fettförbränning att tala om. Jag har märkt att min hud blivit mycket bättre efter det att jag börjat med spinning och då svettas man rejält 
halsingehonung.se har jättebra produkter :D
Helena
B vitamin är bra för huden

Hej Trollet85!
En väninna till mig testade det nya Zonase och är nu fri från sin acne.
Det är baserat på laxrom (eller liknande) och ska vara bra för cellbildningen.
Må gott

Tvätta dig bara med vanligt vatten och låt hudens egna fetter verka som lotion.

det finns ju faktiskt människor som har dålig hy utan att göra några som helst fel.

Dålig hy kan bero på dålig mage/tarm, prova färskpressad aloe vera invärtes och riktiga aloe vera-produkter utvärtes. Sömn, motion och fullvärdig kost är förstås viktigt. Plus att inte rubba hudens naturliga balans genom att hålla på överdrivet mycket med olika produkter hela tiden.