Kost iFokus

Kost

Etiketttankartipsochid-er
Läst 1200 ggr
navel
0

är det någon som vet...

jag hörde att det är direkt hälsovådligt att äta mat som stekts i en repad teflonpanna, stämmer detta?

I sådana fall måste jag drastiskt ändra middagsplanerna då det i pannan finns en repa som går ner under det svarta lagret in mot det vit-aktiga.

*noja* Förvånad

Lorita
0

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

navel
0

ok, tack Lorita, jag hittade mest svar på frågor om huruvida man ska eller inte ska använda diskmedel vid diskandet av en panna av den typen.

Lorita
0

Jag har gått över till gjutjärnspanna, då jag har en förmåga att fastna vid datorn mellan att jag rör i grytorna och då bränner dom ju. Sen ger gjutjärnspanna också extra järn, vilket inte är fel det heller Skrattande

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

navel
0

nej, det är bra grejer, men är inte de lite halvkomplicerade när det kommer till rengöringen?

Diskmede, inte diskmedel eller bara torka ur med papper,  helt utan att ha diskat, osv?

Ulf-S
0

Äsch, det är hur lätt som helst att diska gjutjärn: Vispa med diskborsten (utan diskmedel) under rinnande varmt vatten. Torka ur med papper eller låt torka på eftervärmen om du har en spis med elplattor.

Hos mig är det bara gjutjärn och rostfritt som gäller.

felidae
0

#5. Medhåll. Hett vatten utan diskmedel och sedan valfri torkning. Kan inte bli lättare!