Kost iFokus

Kost

Etikettandraaspekterpåhälsa
Läst 1436 ggr
Anonym
Anonym
0

Ris i 7 dagar

Jag söker lite råd då det på grund av en oväntad utgift så försvann matpengarna för resten av månaden och jag undrar nu hur bra det är att äta endast ris i 7 dagar? Jag har ingen möjlighet att låna av någon och det enda jag har hemma är ris. Kan det vara farligt att bara äta ris under en vecka?

Inga elaka kommentarer eller påhopp nu, det är redan jävligt skit som det är utan att jag behöver skit snack och taskiga kommentarer från främlingar…

VildaVittra
2

Ring diakonen på församlingsgården och berätta om din situation. 

Men som svar på din fråga så går det utmärkt att klara sig på ris i enbart en vecka.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

ChristineL
0

Om det är så extremt tajt, sök efter Giving people på facebook och be om hjälp!

tlover
0

Bor du i närheten av Lycksele kan du få glutenfri våffel/pannkaksmix av mig, jag missade att den innehöll mjölk då jag fick den.

Annars har vi inte så mycket att ge i matväg just nu tyvärr.

Men som svar på din fråga, Ja det går eftersom det är under e så kort tid

l'm back

Ria74
0

Det går utmärkt att leva på ris en vecka om det kniper. Kolla med den lokala affären dom kanske har något som ska kastas som du kan få.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Anonym
Anonym
0

Tack för era svar, jag skall kolla om diakonen eller giving people kan hjälpa till.

Anonym
Anonym
3

Hörde av mig till svenska kyrkan och dom kommer hjälpa mig med en kasse med mat så jag får äta ordentligt. Tack så mycket för hjälpen. Både till er som svarade och svenska kyrkan!

VildaVittra
2

#6 Det förstod jag att de skulle göra. 🙂 Skönt att du får äta lite roligare än bara ris.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus