Kvälls och natthunger
Hej på er!
Jag måste skriva och fråga om det är fler än jag som blir extra hungriga på kvällar och nätterna?
Jag äter mer på kvällen än någon annan tid på dagen.Och så kan jag vakna mitt i natten och vara totalt utsvulten.Då duger nästan vad som hellst att äta.
Förstår inte detta…?
Är det så för er andra med?
Vad äter du på dagen? Kanske för lite?
Jag är inte så hungrig på kvällen och aldrig på natten.
Jag vet hur det kan kännas för jag var sådan för många år sedan. Det blev som en ond cirkel, vaknade samma tid varje natt och var hungrig, eller kanske mer sugen på att stoppa i mig något. Jag fick bryta den vanan men det var inte lätt.

Jag har ju barn som jag lagar regelbunden måltider till och då äter man ju oftast själv med.Fast det blir i mindre mängder på dagen.Helt vanlig husmanskost.Men så kommer kvällarna och nätterna.Jag är aldrig hungrig när jag lägger mig.Vaknar bara och är utsvulten.Brukar då ta mig en tallrik fil och flingor.Mitt i natten.Borde ju sova då!

Har du svårt att få ro när du äter med barnen, det är min första fråga min andra fråga är vad äter du på kvällen och hur dags?

Oftast så blir det att vi äter middag mellan 17.00-18.00..Runt 20.00 så brukar vi dricka lite te med något till.Kan vara någon smörgås eller något annat…Men oftast inte något lagat.Jag är enormt förtjust i fil och kelloggs redberrys.Så det händer att det är det som jag stoppar i mig på kvällen.Ibland så unnar man sig något gott till tv.Det är lite olika hur kvällarna ser ut.

Kan det vara så att du får i dig mycket snabba kolhydrater på kvällen, då vaknar du efter att ha blodsockret högt och det når en botten notering och du blir vrålhungrig. Prova grovt bröd och regält med ost/skinka som pålägg på kvällen och undvik godis sent också. Jag skulle tro att blodsockret sjunker för lågt på natten.

Tack för tipset….Tyvärr så har jag en tarmsjukdom, så jag skall undvika fibrer.Men jag älskar fiber rika bröd och flingor och annat.Himla jobbigt…Men jag skall prova med osten och skinkan i alla fall som du tipsade om!Tack!

#6 undvik vitt bröd, det går igenom kroppen lika fort som vanligt socker.