Mycket att välja på
Min dotter har börjat på en skola, där kan dom välja mellan två vanliga rätter, husmanskost och sen finns ett vegetariskt bord som alla får ta ifrån. Sen finns det vegan och glutenfri mat som då är förbeställs till dom som äter den kosten. Fil finns tydligen också om inget på menyn skulle passa.
Som mamma känns det skönt att veta att min dotter äter varje dag, det är ju så viktigt att få i sig mat under skoldagen också.
Hur är det på din skola eller dina barns skola?
I mina barns skola kan man välja vegetarisk, husman och "muslimkost"
De har alltid bröd, smör och salladsbuffé som är riktigt bra.
På min skola är det alltid en kötträtt, en vegetarisk och en fiskrätt. Till det ett vanligtvis ordentligt salladsbord med bland annat en stor låda sallad. Utöver det verkar det variera med andra grönsaker (har inte kikat så noga vad det är mer). Det finns alltid både hårt och mjukt bröd. Som dryck kan man välja på vatten, mjölk eller juice (någon morotsjuice tror jag det är).
Behöver jag säga att jag är NÖJD!? 

Mvh Stephanie 

#2 Oj vad bra du verkade ha det :o
I min skola finns det oftast två rätter. Dagens och gårdagens rätt (som blviit över). Sedan är det hårsmackor och salladsbuffé, och till min lycka kan alla ta vegetariskt. Jag tar nästan alltid det. Så jag är nöjd jag med :)