Kost iFokus

Kost

Etikettalternativmedicin
Läst 1099 ggr
Misprize
0

Solrosfrön och nötter

Jag har kommit in i en period då jag verkligen äter solrosfrön och nötter hela tiden.

Idag har jag ätit det i filen till frukost, till lunch och nu sist som bara att äta det. Kan det vara negativt, eller är det nyttigt och rätt bra att äta solrosfrön och nötter?
Jag känner mig lite lost. Så bolla gärna lite idéer och tankar om detta. Kan lägga till att jag bara äter osaltade och ekologiska frön/nötter.

Lorita
0

Nej det kan inte vara farligt, trolligen så får du i dig mineraler eller vitaminer som du behöver och saknar just nu den vägen. Jag tycker också att det är gott med nötter just nu är det mandlar, som är mitt godis.

Jag hoppas du äter lite vanlig mat också bara nöter och solrosfrön i flera veckor är inte så nyttigt, det blir för ensidigt.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Misprize
0

Åh vilken tur. :) Japp, för ensidig kost är nog aldrig bra. Men som att småäta det eller ha det som snacks en fredagkväll istället för chips är nog en höjdare :D

Tesan
0

Här äts det massor av nötter!

Jobbar kvällar o sista rasten då man börjar bli lite hungrig så tar jag en näve mandlar, man känner att det blir lite i magen o sedan är det ju super gott o nyttigt!

Innehåller väl typ 50%fett men är av det nyttiga fetten!