Gå upp i vikt-kost
Jag går fruktansvärt lätt ner i vikt om jag av någon anledning inte äter ordentligt på ett par dagar. Dessvärre har jag jättesvårt för att gå upp i vikt igen, det kan ta månader. Jag vill ha tips på nyttig kost som kan få en att väga några kilo mer. Kan tilläggas att jag ínte äter rött kött.

Ja, det var inte lätt, vad jag förstår så har dom som ha jobbigt att hålla vikten uppe, jobbigare än dom som jag som får passa vikten för att inte gå upp.
Enligt talriks moddelen ska man då öka kolhydraterna (pasta, potatis, bröd och ris) sen också öka på protein delen. Att lägga in några grova mackor med pålägg mellan måltiderna skulle det kunna funka för dig?

Ska man följa råden i en artikel i AB så är det till att:
- Ät mycket kolhydrater
- Träna fram former
Med min personliga inställning till kolhydraterna - har, och framför allt haft överviktsproblem (tvärtom mot dig) - så har jag givetvis omåttligt roligt åt dessa råd. Det är delvis samma råd för att gå ner i vikt…
Jag driver ytterligare med råden i ett blogginlägg, men det är mycket möjligt att råden faktiskt fungerar - det är ju defacto på just det sättet jag, och många andra har ökat i vikt…
Jag citerar lite av en disclaimer: "Att vara för smal kan i många fall vara ett rejält trauma. Jag har närstående som led ordentligt av detta i tonåren och det verkar knappast varit någon glädjerik resa må jag säga. Så om detta blogginlägg mot all förmodan skulle läsas av någon som faktiskt lider av att vara för smal, och som anser att inlägget känns som en skymf, så ber jag redan nu om ursäkt. Det är absolut inte min mening att göra narr av människor med undervikt. Jag är väl medveten om att det faktiskt är lika farligt, statistiskt sett, att vara för smal som att vara överviktig. Möjligen att det inte är samma samhällsliga magnitud på problemet i sig, men jag tvekar inte en sekund på att det är ett stort individuellt problem."
//Zac