Kost iFokus

Kost

Etikettalternativmedicin
Läst 2249 ggr
johan
0

Återställare efter träning

Vilken är er bästa återställare efter ett hårt träningspass?

Själv tycker jag ett stort glas mjölk är kanon!

Mvh // Johan

Martin
0

Ett stort glas iskall Coca Cola.

Ok, jag skojade Skrattande. Jag dricker gärna vatten, smaksatt med frukt (skivad apelsin eller citron t.ex.). Men tar mig gärna även andra återställare, och något som jag börjat få upp ögonen lite för är Gainomax Recovery som är en mjölkdrink.

En annan återställer jag använder ibland är Proviva Active.

Dessa använder jag främst då jag tränar under ett arbetspass eller precis innan, och inte hinner äta mellan. Annars föredrar jag mat och vatten för att återhämta mig efter träningen.

mvh Martin

MarieK
0

Det viktiga är att ta något direkt efter ett hårt pass eftersom kroppen skriker efter att få komma i balans igen. Jag kan av olika orsaker inte dricka mjök så jag tar i stället en blandning av russin och nötter. Har jag tur så finns det även lite choklad i den blandningen! ;)

siddelina
0

Kall havremjölk (är laktosintolerant)

MarieK
0

Minst 20 g protein och 40 gram kolhydrater direkt efter träningen är ett bra riktmärke.
Som jag skrev ovan, kroppen skriker efter en återställare efter ett ordentligt pass. Så slarva inte och hoppa över den lilla återställaren.

paronskrutten
0

Oj, då, jag rider ju..Åt ju ingenting överhuvudtget på hel dagen, förutom middagne, klockan 22, jag rider 17.45

Helena

MarieK
0

Jag vet inte hur "hårt" du rider men ta dig gärna lite frukt efter ridningen.

paronskrutten
0

Just då var det ju bara en uteritt, på en halvtimme utan galopp, två travbitar^^

Jag har ju ingenstans att ha saker..stoppar ju allt, mobilen, nycklarna och ev. morotsbitar i fickan, får ju inte plats mer.

Helena

MarieK
0

Ta några extra morotsbitar till dig sjävl också då! Flört

Men annars finns det fiffiga småpåsar fyllda med russin och nötter. En sådan får du kanske plats med i fickan?!

paronskrutten
0

Jag vet inte…Kanske det..lättast är ju att ta en bit choklad i cafét^^

Helena

paronskrutten
0

*synda*

Helena

MarieK
0

Lätt och lätt.. ibland måste man kämpa lite också! Flört

ThereseW
0

1 port gröt med mjölk är oslagbart :)

Ulf-S
0

Rent proteinpulver (utan sötningsmedel eller andra tillsatser) utblandat i 1 dl grädde plus vatten. Det blir ca 35 g protein med lite nyttigt fett.

Misprize
0

Jag brukar oftast dricka ett stort glas mjölk (eller 2) och ta en banan eller solrosfrön (:

supermoccine
0

Jag brukar göra en proteindring med havremjölk, sojaproteinpulver och bär.

meet77
0

En stor härlig middag! Glad

paronskrutten
0

Hur lång tid ska man sträva efter att äta efter träningen? Rider trekvart, 17.30-18.15, teori 18.15-18.45, tar bussen hem 19.15, kommer hem ca 20.00, middag om den är klar, annars lagar jag middag och äter runt 21.00, är det för lång tid att vänta?

Helena

supermoccine
0

#17 Det bästa har jag hört är att få i sig något inom en kvart efter träningen, men det beöver ju inte vara själva middagen, utan lite protein och kanske lite kolhydrat för att stoppa nedbrytningen av musklerna och börja uppbyggnaden igen.