Nattjobb
Ni som jobbar natt, hur gör ni med kosten? Vad äter ni på nätterna och vad lagar ni för mat när ni vaknar efter en vaknatt?
Känner att jag är lite dålig på det där. Ibland efter vaknätter så orkar jag inte ställa mig och koka, så det blir nudlar eller skräpmat eller liknande.
"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm." Abraham Lincoln
Jag åt sen lunch innan jag gick till jobbet och sen middag på jobbet. Oftast räckte det annars blev det något mellanmål. Sedan åt jag frukost innan jag gick och la mig på morgonen.
Min bror jobbade från 18-06 ett tag. Då åt han middag med oss andra vid fyra-fem, sen åt han en måltid (ungefär som lunch) vid midnatt. När han kom hem åt han antingen frukost med någon av oss, eller rester från middagen dagen före. Tror han även hade med lite små mellanmål ibland på jobbet, typ frukt, nötter och liknande.
//Jessie
Jobbar 00-08 och brukar äta något litet innan jag åker, vi har "lunch" klockan 4 så då är det matlåda. När jag kommer hem brukar jag vara så trött så jag äter ingenting utan går och lägger mig. När jag vaknar är det frukost som gäller trots att jag vaknar runt 14 😃
Lagar alltid extra mat innan jag går till jobbet så det räcker till lådan.
~mikkan
Min sambo jobbar lustiga tider, inte natt men ofta från tidig morgon till sen kväll. Det enda som är hållbart är storkok så att det alltid finns matlåda/rester och sen brukar vi ha en stor kanna smoothie med lite vasslepulver (proteinpulver) ståendes redo i kylen. Slarvar vi med det så blir det skräpmat eller ingen mat alls. Nötter och torkad frukt, kokta ägg, är också bra och te/kaffe med en sked kokosfett mättar väldigt bra om man behöver hälla i sig något :). Själv är jag sån som vill ha frukost när jag går upp, oavsett tid, men han kan äta biffar och potatis till frukost han ;).