Hjälp mig att äta!
Okej, låter kanske lite konstigt, men jag har försökt räkna kalorier senaste tiden och jag får inte i mig tillräckligt. Idag tex. har jag bara fått i mig drygt 500 kalorier. Har under dagen ätit köttsoppa och en pizza. 1 gång senaste veckan har jag kommit över 2000 kalorier och då kämpade jag verkligen!! Andra dagar har jag inte kommit över 1400 kalorier.
Låter kanske simpelt, men jag avskyr att äta. Det är bara jobbigt och jag mår illa bara jag tänker på mat. Jag vet att det är psykiskt och jag har gått hos både psykolog och hos dietist för detta, men det fungerar ändå inte. Har ätit näringsdrycker men jag fick upp dem lika fort som jag fick i mig dem och fick kämpa. Spydde nästan bara jag tänkte på dem. :-(
Fick nästan börja i anorexigruppen på psyk, MEN jag vägde för mycket enligt psykologen så jag fick inte vara med i gruppen. Jag har inte anorexi, men jag själv anser att jag har anorektiskt beteende och vill ha hjälp för att lära mig att äta. Känns som att jag inte får någon hjälp från sjukvården.
Så jag undrar om någon här kan tänkas ha tips på vad jag ska göra? :-D

Börja med att äta litte åt gången. Det fick jag göra.
Jättebra egentligen och jag har fått det tipset förut, men det funkar inte. Jag glömmer liksom bort det. :-( Ingen självdisiplin. :-)
Kanske du har någon där hemma som påminner dig om mat och mattider så du kommer igång.

#2 har du en mobil? sätt den då på mat tider och efter några veckor så kommer du bli hungrig vi dom tiderna, som skalamans är och sov klocka 
Synd att du inte kan få hjälp av sjukvården men jätte bra att du är medveten om problemet. Försök att ha med något litet, ett litet paket russin är bra att stoppa i sig ibland tex. nötter är fyllt av nyttigheter och lätt att ha med sig och äta lite en näve räcker.
Följ dina instinkter om du har en period med mindre hunger nu var glad för det om du tex blir gravid så kommer din hungerkänsla att bli starkare…
Mariana

#5 vid svält då stänger kroppen av hungern och det är bra att lära sig äta regelbundet, mycket för att kunna bli gravid.
För lite och för mycket skämmer allt heter det ju och så också med mat. Svält det bygger man inget sunt liv på 
#5 Hehe, svårt. Kan inte bli gravid. :-)
Ja, vid svält stänger kroppen av hungern, just det och det är det som är problemet. :-(