Kost iFokus

Kost

Etikettandraaspekterpåhälsa
Läst 1551 ggr
ks172
0

Ont i magen

Hej!

I november 2014 slutade jag ta medicin. Efter det så kan jag få ont i magen lite då och då, det händer nån gång att jag liksom får kramp i magen. Jag brukar inte äta godis så mycket men när jag väl gör det får jag ont i magen. Det kan bli också när jag dricker mjölk men jag har aldrig fått ont i magen p.g.a. mjölkprodukter. Jag vet inte vad det kan vara. Någon som vet?

ManU77
0

Det går att utveckla födointoleranser med tiden. Att du kunnat dricka mjölk tidigare är ingen garanti att du kan det idag. Listan med möjliga faktorer som kan bidra till "ont i magen" kan göras så lång att det inte är meningsfullt att göra en. Du får helt enkelt prova dig fram och se vad som lindrar och vad som förvärrar. Ett tips är att börja med att utesluta gluten, mejeriprodukter och kanske även ägg (och då specifikt vitan då gulan ofta tolereras betydligt bättre). Dessa tre saker är vanliga att man reagerar på, vad jag förstår, när man har födoämnesintoleranser.

Det kanske visar sig att det inte alls var någon av dessa, men jag hade börjat där i jakten på svar om det var jag som hade problem med magen.

ks172
0

Åh tack.

Record
0

TS Uteslut en sak i veckan så du säkert vet vilken du skall skippa. Bättre än all medicin.

ks172
0

Jag har slutat med medicinen ja som jag skrev i november 2014 och det var då jag började få ont i magen precis när jag slutade med det och innan har jag aldrig haft problem med magen.